Op grond lopen

Gestart door cocotje, juni 20, 2010, 19:10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cocotje

Hoi

Ik kijk veel filmpjes van grasparkietjes en andere vogeltjes op youtube.
Daar zie ik héél veel dat ze op de grond lopen.. Mijn vogeltje doet dit niet en zit ook altijd héél hoog , wat ik niet zo leuk vind !

Hoe komt dit ?

Groetjes

Petr@

Waarom jou vogeltje dat niet doet weet ik niet, wees blij eigenlijk. 1 mistap en je staat erop, en ik denk dat je dat niet op je geweten wilt hebben toch. Ik heb er hier 6 die ook wel eens op de grond lopen en zorg altijd dat ze erweer vanaf gaan. Een deur kan open gaan en ertegen aan klappen,,en noem zo maar op wat je eigenlijk zelf kunt bedenken.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

cocotje

Daarin heb je gelijk. Maar hij zit ook niet echt laag ( leuning van zetel etc. ) maar hoog op de gordijnbalen , op de spiegels / kaders ...

IceParkiet

Mijne loopt vaak op de grond en ruimt kruimels op. Wij noemen hem dan een stofzuiger..
Is dit wel goed voor ze? Weten ze wat ze wel en niet mogen?

EvelienM

mijn parkiet is een echte scharrelkip, zowel op de bodem van de kooi als op de vloer, hij kan soms uren onder de bank zitten kletsen of gewoon lekker rondhupsen op de vloer, soms gaat ie op mijn voet zitten en laat ie zich zo rondrijden door de kamer. het is en blijft oppassen, maar dat is sowieso nodig als ze uit de kooi zijn...

cocotje

Kan het zijn omdat m'n coco nog niet zo tam is ?

Hij zit op m'n hand ,schouder en komt naar me toe vliegen maar is nog niet zo op z'n gemak.......

Wouter

Parkieten zitten graag hoog; het zijn van nature prooidieren en dan ben je bovenin het veiligst. Je parkiet zal dus ook niet zomaar op de grond gaan lopen als hij het gebied verder nog niet zo goed kent. Ik denk dat hij er nog aan moet wennen om los te vliegen en dat hij dan vanzelf wat dingen begint te ontdekken. Daarnaast komen lang niet alle parkieten op de grond. Parkieten zoeken in de natuur hun voedsel op de grond, dus dat is natuurlijk gedrag. Mijn parkieten hebben nooit op de grond gelopen en ik moet zeggen dat ik daar erg blij om ben.

IceParkiet

Mijn parkiet zat ook alleen maar op mijn hoofd, schouders en de lamp toen hij er voor het eerst uit kwam :P

cocotje

Soms vind ik het gewoon jammer dat hij niet laag zit bv op zetel enz. , hij zit altijd heel hoog...
Maar hij vliegt elke dag los al een maand aan een stuk en zit zo dan 5 uur uit z'n kooi. Dus zal hij het hopelijk over een paar maanden gewoon worden ! Met een tam vriendinnetje erbij , zal dat zeker wel klukken denken :d

Petr@

Je zou kunnen proberen om je parkiet op je tafel te laten komen. Leg eens wat lekkers neer waar hij/zij gek op is en let er niet teveel op want ze zijn niet gek. Als je teveel naar ze kijkt doen ze het zeker niet.

Of zet een Golliwoog op je tafel neer ,kattegras mag ook. Zelf een beetje uitvinden wat jou parkiet leuk of lekker vind.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

lovesbudgies

Even een huishoudelijke mededeling.  ;)

Let erop dat het topic geen slow-chat wordt, daarvoor hebben we de chatbox.
Stel eigen vragen die niet zoveel met de beginvraag te maken hebben liever in een nieuw topic,
als voorbeeld hier de 1e vraag van Iceparkiet, deze heeft weinig te maken met de beginvraag van cocotje,
stel deze dus in een eigen topic.

Alvast bedankt en groetjes,

Lovesbudgies