Hoe veel moet ie wegen

Gestart door Two-Two, juni 17, 2010, 20:02:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Two-Two

heee allemaal zoals jullie wel konden merken heb ik veel topics en dat doe ik om mijn parkietenkennis te vergroten(neit dat ik er niks van wist)
Maar ik heb weer een nieuwe vraag! Hoeveel moet een mannetjes parkiet van iets jonger dan een jaar wegen??? Want dan kan ik mijn parkietje een keer wegen want als ik hem met een parkiet van iemand anders vergelijk is ie heel veel dunner... Dus ik hoop snel meer te weten

Mirjam

Ik heb, door het forum en eigen ervaring, inmiddels geleerd dat er 'magere' en iets forsere parkietjes zijn; net zoals bij mensen  ;)
Zolang ie verder gezond is, is er volgens mij weinig aan de hand.

lovesbudgies

Een kleine parkiet weegt ongeveer tussen de 30 en 35 gram. Een 'normale' parkiet rond de 40 gram. Een forse parkiet of een parkiet met wat Engels bloed erbij rond de 45 - 50 gram. Een volle Engelse parkiet rond de 50 gram, en soms meer.

De beste manier om te bepalen of je parkietje op een goed gewicht is, is om het borstbeen te voelen, maar zonder vergelijkingsmateriaal of als je dat nog nooit gedaan hebt is dat moeilijk is mijn ervaring.

Als je parkiet normaal eet dan zal hij meestal op een goed gewicht zijn, mocht je nu echt twijfelen, weeg hem dan elke week dan kun je zien of hij afvalt.