1 of 2 parkietjes?

Gestart door Romy100, juni 17, 2010, 19:57:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Romy100

Hoi, ik ben Romy en 14 jaar.
Ik wil al een hele tijd een grasparkietje, maar ik zit met de volgende vraag: 1 of 2 parkietjes? Zelf wil ik het liefst 1 parkietje. Ik vraag me af of hij/zij zich dan niet eenzaam zal voelen..
Volgens mij heb ik er genoeg tijd voor. Ik ben door de weeks om 3 uur uit en dan half 4 thuis en de rest van de dag heb ik dan om aandacht aan mijn parkietje te geven. Ook is mijn moeder zeker 2 keer per week overdag (als ik op school zit) thuis. In het weekend ben ik er gewoon de hele dag!
Is dit genoeg of raden jullie toch aan om een 2e parkietje te nemen?

Alvast bedankt!,
Romy

lovesbudgies

Hoi Romy!

Leuk dat je een grasparkietje als huisdier wilt hebben, het zijn erg leuke beestjes!
Grasparkieten zijn groepsdieren, dus ze voelen zich altijd beter met meerdere. Als ik naar de tijd kijk dat je thuis
bent dan is je parkiet toch van 09.00 tot 15.30 alleen, en dit is echt te lang.
Ik raad je dus aan om er 2 te nemen, een nu en eentje later.

Lees anders in dit topic de voors en tegens van andere leden eens: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=11006.0

Groetjes,
Lisanne

NickyRose


Romy100

Bedankt voor de reactie! Ik begin zoiezo met 1 parkietje. Later koop ik er dan waarschijnlijk 1tje bij!

Parkietentop

Ik zou toch aanraden vanaf het begin voor twee te gaan
want dan kun je misschien twee uit het zelfde nest nemen en zijn ze elkaar dus gewoon.
En als je met 1 begint en een half jaar later komt er eentje bij dan kan de parkiet dat nogal raar vinden.
(Mijn mening toch)

Parkieten-Freak

Als je graag met 1 parkietje wil beginnen dan is dat geen enkel probleem zolang je hem/haar maar voldoende aandacht geeft.
Je kunt daarna altijd nog een vriendje/vriendinnetje voor je vogeltje kopen.


Gerja

In september koop ik ook eerst 1 parkietje. Kijken hoe dat gaat. Als je gelijk 2 koopt is het dan moeilijker om ze tam te krijgen? Tenminste dat heb ik gelezen. Of valt dat nog mee?
Als je 2 neemt hebben ze natuurlijk wat aan elkaar.

hillie

Als je 2 parkietjes tegelijk neemt duurt het wat langer dat je parkietjes tam zijn.
Dus moet je ook wat meer geduld hebben.
Maar het kan wel.

Gerja

Oke, geduld heb ik wel. Ik wou eerst 1 grasparkiet maar het lijkt mij toch beter om er 2 te nemen. Dan hebben ze ook wat aan elkaar.

Gerja

Ik twijfel nog steeds of ik 1 grasparkiet zou nemen of 2. In de week van 6 september wil ik het kopen. Heb een kweker gevonden en ga er deze week alvast kijken of het wat is. Zelf zit ik te denken om eerst 1 te kopen en als het goed gaat een 2e erbij. Omdat ik nog geen ervaring er mee heb.

haskerpon

Lysbeth heeft van mij gelijk twee parkietjes mogen uitzoeken. Afgelopen zaterdag hebben we ze opgehaald.
Omdat het hele sociale dieren zijn, vind ik het een fijn gevoel dat ze als soortgenoot veel aan elkaar hebben.

Het is geweldig om te zien hoe ze met elkaar omgaan en daar kan ik veel van genieten.
Wij hebben het geluk dat de kweker (Ilse) de jonge parkietjes al vaker in de hand heeft gehad, zodat
ze helemaal niet meer bang zijn voor handen. 

Als ik zie hoeveel tijd Lysbeth er nu al aan besteed, zit ik niet over het tam maken in  ;)
Af en toe mag ik ook meehelpen  :D

Gerja

Hoi Haskerpon,

Soms denk ik dat ik beter gelijk wel 2 kan nemen. Misschien duurt het wat langer voor ze tam zijn. Ook omdat ik in de herfstvakantie een midweek weg ga met ons gezin op vakantie. Met mijn ouders, en 2 broertjes. Zelf ben ik 24 jaar, en werk 20 uur in de week. En als alles goed gaat ga ik woensdags bij de dierenbescherming werken. Dan ben ik wel vaak weg. Dus misschien is 2 beter dan hebben ze ook wat aan elkaar. Maar mijn ouders vinden dat ik er beter eerst 1 kan nemen.

Vadervan2

Hallo allemaal,


Ik heb als kind / puber altijd parkieten gehad.
Mijn vrouw was echter een poezenfreak !!
Na mijn scheiding nam ik mijn eigen kat mee maar die is in mei overleden.
Ik wil heel graag weer een grasparkiet maar ben sterk in dubio of ik er 1 of 2 ga nemen.
Ik werk niet meer door arbeidsongeschiktheid, woon op een klein appartement ben dus veel in de woonkamer.
Ik kan (ben veel thuis) en wil veel aandacht geven maar ik ben ook wel eens een wkeindje weg !!!

Mijn kooi is 40 cm breed, 55 cm hoog en 25 cm diep. Is dit voor 1 of 2 parkieten ??
Als ik een wkeinde weg ga naar een vriend kan ik dan de parkiet meenemen in zijn kooi (handdoek erover tijdens buiten lopen).

Oei oei ik weet het niet meer en wil er nu toch wel een gaan aanschaffen....

Wie heeft antwoorden..

Groeten Vadervan2 (puberzonen)
::) Leon

lovesbudgies

Hallo Leon,

aangezien je veel thuis bent zal je genoeg tijd en aandacht aan je parkiet kunnen besteden,
dus zou je er eventueel 1 kunnen nemen.
Bedenk dat parkieten groepsdieren zijn en van nature nooit alleen willen zijn, en mensen, tja,
die gaan nu weleens het huis uit, dus dan is je parkiet alleen.
Mijn persoonlijke mening is dan ook dat het voor een grasparkiet leuker is om samen met een
vriendje te wonen, maar in jou persoonlijke situatie zou een parkietje alleen ook kunnen.

Je kooi is voor 1 parkiet en wat te klein voor 2.

Je zou het parkietje mee kunnen nemen maar dat betekend wel heel veel stress voor een weekend,
beter is het om iemand te vinden die die paar dagen voor je parkiet (thuis) wil zorgen.