Net een nieuw lief parkietje.. Hulp!

Gestart door feertje, juli 20, 2010, 19:08:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

feertje

Daag members.

Ik heb afgelopen zaterdag een parkietje gekocht. Een hele jonge en mooi blauwe.
Eten en drinken doet ie al goed.

Het tam maken gaat nog niet zo soepel.
De eerste dag heb ik veel tegen hem gepraat, hij kroop elke keer weg.
De 2de dag heb ik geprobeerd met me vinger in de kooi te gaan. Hier liep hij ook weg. Dit lukte de 2e dag al iets meer. 1 pootje op me vinger en de andere aan de kooi.

Ik heb hem zelfs al onder me shirt gehad, nadat ik hem heel voorzichtig had gepakt dit 3 maal toe op 1 dag..

Nu liet ik hem vandaag los en hij zat alleen maar in de gordijnen. ik kreeg hem voor geen mogelijkheid te pakken. Op gegeven moment zat hij op tafel en heb ik hem voorzichtig kunnen pakken.

Hoelang duurt het en heeft iemand nog goede tips hoe hij eindelijk eens aan me went en op me vinger komt zitten!  ???

Tsukiko-chan

geduld ? In veel topics (ook over tam maken ) staat dat je ze juist niet vast moet pakken omdat ze daar een hekel aan hebben !

feertje

Citaat van: Tsukiko-chan op juli 20, 2010, 19:14:47
geduld ? In veel topics (ook over tam maken ) staat dat je ze juist niet vast moet pakken omdat ze daar een hekel aan hebben !

Dat snap ik heel goed, maar hoe krijg ik hem anders terug de kooi in?

Parkieten-Freak

Citaat van: feertje op juli 20, 2010, 19:08:51
Hoelang duurt het en heeft iemand nog goede tips hoe hij eindelijk eens aan me went en op me vinger komt zitten!  ???

Goh, je hebt je parkiet al 3 dagen en hij is nog niet tam?  ::)

Ik heb een paar tips voor je:
Heb geduld. Een parkiet is een levend wezentje met een eigen willetje en het is geen circuspaard dat op commando zijn kunstjes vertoont.
Lees de website eens door. Zoek op het forum eens wat oude topics terug over gedrag en tam maken.
Er gaat een wereld voor je open!  :)

Succes!


Tsukiko-chan

Citaat van: feertje op juli 20, 2010, 19:15:33
Dat snap ik heel goed, maar hoe krijg ik hem anders terug de kooi in?

Je zei dat je hem ook uit de kooi hebt gepakt om hem onder je shirt te stoppen. Dat is dus niet zo'n goed plan. En dus voortaan met vrijlaten gewoon wat langer wachten tot hij wat meer op zijn gemak is. Als hij al zelf naar je vinger toe komt gaat het toch al de goede kant op !

snerdje

Hoi!

Mijn advies is ook veeeeel geduld helaas. En pas uit de kooi laten als hij handtam is zodat je hem er makkelijk weer in kunt zetten. En ik zou je parkietje zo min mogelijk vastpakken. Daar houden ze niet van.

Op youtube staan erg veel filmpjes over het trainen en tam maken van parkietjes. Erg handig! Bij mij werkt trosgierst training erg goed.

Succes! ;D

Groetjes Marijke

Kruimira

Ik hou het inderdaad ook bij geduld.
Ik maak ze zelf altijd tam op mijn kamer, die is niet zo groot, en dus kunnen ze ook niet zo ver weg vliegen. Laat het kooitje in de buurt, zodat ze er zelf naartoe vliegen.
Maar probeer ook het vogeltje tegelijkertijd
te respecteren en blijf heel rustig. Niet boos worden als hij/zij niet doet wat je wilt, dan wordt het alleen maar banger.
Maar het went vanzelf aan je, geef het wat tijd, blijf rustig en praat veel met 'm.
x