eindelijk 2 nieuwe vriendjes!

Gestart door RicoBella, juni 15, 2010, 17:31:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

RicoBella

Hoi iedereen!

Vanmiddag heb ik eindelijk mijn 2 lieve vriendjes gekregen. Het is gelijk al een vrolijk gekwetter in de kooi, dus dit beloofd nog wat! :-*
Ik heb alleen nogsteeds geen namen, omdat ik van het weekend nog niet kon zien of het man of pop was. Ik vermoed nu dat het 2 mannen zijn. Dus dat wordt nog even wat leuks bedenken :D
Hierbij een foto van mijn 2 vriendjes, en vanaf nu kunnen wij weer gezellig meekwekken in het forum!

http://album.parkietenweb.nl/v/users/RicoBella/DSC08511.JPG.html

Kan iemand mij trouwens uitleggen/vertellen wat de kleurslagen zijn? :)

Liefs, Ricobella

Gwentjee

even denken, Je hebt volgesmij 2 hele mooie mannetjes.

Maar die rechter met dat gele masker: Die maskers hebben volgesmij geen betekenis.

Wouter

Het zijn inderdaad allebei mooie mannen. ;)
Oke, ik ben helemaal niet weg in kleurslagen, maar toch wil ik een gokje wagen.
De rechter is normaal blauw geelmasker type 2 (denk ik, en waarschijnlijk zal deze groener worden aangezien het geel gaat mengen met het blauw)
En die linker is vrij moeilijk te zien maar ik denk grijsfactor dominant bont (Meer kan ik ook niet zeggen omdat de vleugels niet zichtbaar zijn).
Verbeter me als het fout is. ;)

Mirjam

Heeeeeeeel veeeeeeeeel plezier met ze!

Mirjam

lovesbudgies

Citaat van: Gwentjee op juni 15, 2010, 19:06:03
Maar die rechter met dat gele masker: Die maskers hebben volgesmij geen betekenis.

De maskers hebben wel een betekenis, je hebt geelmasker type 1 en 2, 1 betekend alleen een geel koppie en een ander kleur lichaam, en type 2 betekend een geel koppie waarbij de gele kleur ook door de lichaamskleur gemengd is. Bij type 2 veranderd de kleur van het lichaam naarmate de vogel ouder wordt, en zoals Wouter al zegt, de blauwe lichaamskleur gaat zich dus mengen met het geel en wordt groen van kleur.

NickyRose

Mooie jonge vogeltjes, neusdoppen kunnen nog gaan veranderen en is erg vroeg om daar al uitspraak over te doen hoor, wat kleur betreft ; wat Wouter al zei.

Mars

Over de kleurslag: Ik zie geen tekening in de vleugelpunten van de geelmasker?
Dus dan is er mogelijk sprake van klaarpen (clear flight pied). Heeft hij ook een vlekje op het achterhoofd?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

RicoBella

#7
Ze zijn gekortwiekt in de dierenwinkel :( omdat ik toch uiteindelijk heb gekozen voor pet's place parkietjes omdat ik nergens anders dichtbij parkietjes kon krijgen. Dus vandaar dat het lastig te zien is welke kleur de vleugelpunten hebben. Maar, gezien "clear" (en op dat gebied heb ik er echt nul verstand van :P) denk ik dat de vleugelpunten helemaal geel zijn. Ze hebben inderdaad beide een vlekje op het achterhoofd (2 broertjes).
Hierbij misschien een iets duidelijkere foto: http://album.parkietenweb.nl/v/users/RicoBella/DSC08509.JPG.html
Dus dan zal het blauwe groen worden?
Oja, en verder zijn de zwarte strepen niet echt zwart. Of in elk geval, niet 'hard' zwart. Het lijkt een beetje zwart/grijzig.

Ik ben er in elk geval heel blij mee :D Ze hebben inmiddels ook een naam: Kiki & Noa (dat kan alle kanten nog een beetje op ivm het geslacht)

NickyRose

Ze zijn schattig, enne,...je laat alles toch wel aangroeien, hè?

RicoBella

ja, komt helemaal goed... :D er is nu een parkietenboom in de maak (die van mijn kruipertje was veel te klein).. dus nu aan de slag met tam maken!
Al meer mensen een idee van welke kleurslag het nu echt is? :P