ter overname

Gestart door sweetmoby, juni 03, 2010, 21:10:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sweetmoby

Hoi Allemaal,
Ik heb hier nog een grasparkietje binnen zitten,met de hand opgevoed en best lief..
Maar er zit een grote maar aan..
Hij heeft een afwijking aan zijn krop.. dat betekend dat hij 3x perdag gemasseerd moet worden en voor de rest van zijn leven pellets moet eten.. (GEEN ZAAD) als hij zaad eet kan zijn krop het niet aan en zal hij doodgaan..
het was niet de bedoeling dat er een grasje binnen kwam wonen maar nu woont hij er toch.
ik zoek iemand voor hem waar hij zijn leventje lekker kan leiden..
het is echt een schat hoor er zit alleen een gebruiksaanwijzing bij..

wie hem zou willen hebben kan mij mailen,
want hij gaat alleen naar een HEEL goed huis..
en kan dus niet in de voliere komen te wonen o.i.d want hij krijgt kleine porties pellets anders gaat het niet goed..

groetjes,

Karlijn

sweetmoby

voor de duidelijkheid..
Toeter is gratis voor een goed huis..


Wil iemand hem hebben?


lovesbudgies

Hoi Karlijn,

kun je vertellen wat voor afwijking Toeter precies heeft?
En hoe oud is hij, is het een man of een pop en waar woon je?

Dat is wel handig voor leden om te weten als ze interesse hebben in Toeter.

sweetmoby

hoi,
Toeter heeft een afwijking in zijn kropje. wat percies weten ze niet (tis geen ziekte) wel aangeboren..
hij is waarschijnlijk mannelijk  en hij is geboren op 23 april..
hij is best lief als je even laat merken dat jij de baas bent..hij doet weleens Semi stoer 8)

en ik  Woon in Lewedorp.. dat ligt in Zeeland.


sweetmoby

Toeter is dus Gratis op te halen..
het word nu echt wel tijd om hem op te halen want ik heb gewoon niet de tijd om het tam te houden..
klinkt raar maar het is echt zo.. en ik gun hem een heeel leuk huisje!

Parkieten-Freak

#5
Waarom geef je Toeter geen papje van fijngemaakte pellets met water? Dat glijdt zo door de krop heen.

Je wilt graag dat Toeter opgehaald wordt omdat je geen tijd hebt om hem tam te houden. Dit laatste vind ik eigenlijk geen reden om Toeter weg te doen want je kunt hem ook een vriendje geven.
Zo te zien heeft Toeter trouwens al gezelschap want ik zie op de foto 3 kooien staan.

Als ik het goed begrijp heeft Toeter op dit moment extra verzorging nodig. Drie keer per dag de krop masseren is niet niks.
Realiseer je goed dat dit laatste voor veel mensen al bijna ondoenlijk is vanwege werk en/of school!




sweetmoby

Waarom ik Toeter geen papje geef. nou sinds hij zelf is gaan eten krijgt hij geen pap meer ook hij moet zelfstandig worden..
en ik moet zeggen ik controleer zijn krop nu 1x perdag.. en het gaat steeds beter! hij heeft absoluut geen moeite om zijn pellets te verteren..
Ik wil dat Toeter opgehaald word omdat ik zelf geen grasparkiet wou.
teminste niet binnen. alleen heb ik de keus gemaakt om hem binnen te zetten ivm dat hij anders dood zou gaan.
Maar het was al de bedoeling vanaf dag 1 dat hij verkocht werd.. (net als alle andere jongen) maar voor Toeter vraag ik geen geld.
Toeter heeft inderdaad gezelschap maar die kooien die je ziet is 1 zijn eigen kooi 2e is leeg 3e zaten Woezel en pip in en die zaten daar om klaar te maken voor de voliere waar hun nu inzitten
Nu heeft hij nog gezelschap van een aga en valkparkieten die ook te koop staan.
daar hebben we onze redenen voor..
Wat toeter nodig heeft aan extra verzorging is Pellets. en 1x perdag even zijn krop masseren,maar ik neem aan dat mensen toch wel de tijd hebben om hem 1x perdag  even 5 sec. te controleren.
en een vriendje is makkelijk maar dan heb ik weer 2 grasparkieten.... terwijl ik dat zelf helemaal niet wil... bij andere mensen kan hij een vriendje hebben maar dan moet die vogel ook pellets eten en verder niks...

ik kan hem daardoor niet in de voliere zetten anders was het niet zown probleem geweest.


hopelijk begrijp je het nu beter?
anders hoor ik het wel!
groetjes






Parkieten-Freak

Citaat van: sweetmoby op juni 15, 2010, 12:32:35
Hopelijk begrijp je het nu beter?
anders hoor ik het wel!
groetjes

Het duidelijk dat je Toeter maar al te graag weg wilt geven.
Jij gaat er gemakshalve vanuit dat er mensen zijn die elke dag tijd hebben om de krop te gaan masseren. Eerst moest dat 3 x per dag, nu nog maar 1 x per dag. Wat is het nou? Masseren duurt trouwens ook wel wat langer dan 5 seconden?

Een opmerking als "het wordt nu echt wel tijd om hem op te halen" vind ik eigenlijk niet netjes. Voor wie wordt het tijd? In ieder geval niet voor onze forumleden want zij beslissen zelf in alle rust of ze jouw vogeltje al dan niet overnemen.
Vragen staat vrij op het forum, maar je moet wel inzien dat onze forumleden niet in de rij staan te dringen om Toeter over te nemen.



sweetmoby

Tja tuurlijk wil ik Toeter weggeven..
Ik kweek met grasparkieten en ik wil er GEEN in huis.. maar als er een jong "niet goed"is kan ik hem toch moeilijk dood laten gaan. ik heb niks met dat beestje,alleen gun ik hem een goed huisje.

Wat betreft het masseren,int begin moest ik echt 3x perdag masseren. anders kreeg hij een harde klont in zijn krop.
Nu niet meer. Zijn kropfunctie kan toenemen (zei de vogelarts omdat hij nog heel jong is) nu viel mij op de afgelopen dagen dat er geen harde bal meer vormt maar dat het gewoon soepel aanvoelt.. en het ledigt zich mooi iedere ochtend..(oftewel zijn krop is leeg)

Ik zie heus wel in dat niet iedereen zo zit te springen om een vogeltje die extra aandacht nodig heeft.
Daarom is hij gratis.. en de reden dat ik hem gewoon zo snel mogelijk weg wil hebben (klinkt ook aardig) is puur omdat ik het best druk heb en de tijd en de zin niet in heb omhem verder tam te maken.
maar dat betekend niet dat jullie ala minuut je moeten melden...!
iedereen moet het voor zichzelf weten en als niemandhet wil nou danhoud het simpelweg op en zoek ik een ander huisje.
hij is nu 8 weken en dan is het "vrij" normaal dat ze "opzichzelf"gaan.. ik behandel hem niet als een patient maar als een gewoon vogeltje die net iets meer aandacht nodig heeft.

NickyRose

Citaat van: sweetmoby op juni 15, 2010, 14:21:51

Ik kweek met grasparkieten ....... ik heb niks met dat beestje.....


Kijk dit vind ik weer heel dubbel, kweek dan niet!

Hoe kan je nu met levende wezens kweken en er niets mee hebben, ik snap dit niet.

sweetmoby

Nou sorry maar dit vat je verkeerd op..

Grasparkieten vind ik geweldig.. hele dagen bezig met vanalles.. in de voliere...
ik doe met hun 1 kweekronde op het jaar.. dus ik kweek niet om geld mee te verdienen..(kan je er geld aan verdienen dan???)


Binnen vind ik het niks..Dat is mijn persoonlijke mening.. ieder zijn vogelsoort toch?

en als ik niks om dat beestje zou geven had ik hem ook niet uit het nest gehaald toch?
dan had ik hem dood laten gaan maar dat kon ik weer niet over mijn hart verkrijgen

iets met het dier hebben of er niks om geven is een heel verschil.. tuurlijk heb ik wat ermee.. maar niet zo'n band dat je met je "eigen"vogel heb.. is dat vreemd? ik doe dat heel bewust hoor anders zou ik niet kunnen kweken.. want dan kan ik ze niet wegdoen.. :-\

NickyRose

Citaat van: sweetmoby op juni 15, 2010, 21:40:19
dus ik kweek niet om geld mee te verdienen..(kan je er geld aan verdienen dan???)


Nee, wel geld voor vragen en dat is niet meer dan normaal maar echt verdienen niet uiteindelijk kost het meer dan het op brengt eigenlijk maar dat neem ik voor lief.
En dat er een vogel bij zit die niet helemaal top is is een risico wat je neemt. En inderdaad zullen er genoeg zijn die zo'n beestje even een handje ( van deze wereld af ) helpen dus in dat opzicht doe je het goed.

Ik denk alleen eerlijk gezegd dat het heel lastig is iemand te vinden die de zorg van je over neemt.

Maar ik wens je veel succes.

sweetmoby

ik vraag 7,50 per parkietje.. maar om de kosten eruit te halen........ hmm moet ik 50 euro per parkiet vragen ofzo hahahah
tjonge jonge die dingen vreten me arm.. maja dat is het lot van een hobbyist..

en een vogel van de wereld afhelpen nou dat zou ik alleen met overleg van een dierenarts doen en dan krijgt het beestje een spuitje hoe klein ook..
Toeter heeft me ook 47 euro gekost bij de dierenarts en dan nog zijn pellets.. maja hoort erbij..
De zorg valt wel mee hoor tis echt piece of cake als je weet wat je moet doen..



Mars

Als ik dit zo lees, heb je te maken gehad met een kropontsteking als gevolg van de handopfok (te dik, te koud of te snel weer voeren) en gaat dat nu beter.
Misschien moet je dat even duidelijk maken: waarom ben je aan handopfok begonnen en wanneer is het 'mis' gegaan. Als het inderdaad het geval is zoals ik in mijn eerste zin al schrijf, dan is er grote kans dat je parkietje nu het zelfstandig eet (want dat doet het nu toch) eigenlijk geen massage meer nodig heeft.

Er reageert bijna niemand omdat ten eerste maar weinig mensen zitten te wachten op een 'probleemvogeltje (met veelal bijbehorende kosten) en ten tweede er niet zo veel mensen zijn die pellets voeren.
Vooral bij het laatste ligt in dit geval het probleem denk ik.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

sweetmoby

waarom aan handopfok.. er zat lucht in de krop en de vogel zag er niet lekker uit..
het is fout gegaan toen ze zelf gingen eten..niet tijdens de pap dus..


En pellets nog niet zo bekend hier dus..
maakt niet uit.. verder ;)

misschien heb ik al een huisje gevonden heel heel misschien.. :)

fullmetalgirl

#15
dacht dat je hier alleen mocht reageren als je serieuze belangstelling had?

edit://
Bovenstaande is normaal gesproken inderdaad de bedoeling maar enige uitleg i.v.m. de gezondheidstoestand van Toeter is hier zeker op zijn plaats!
gr. PF//


maargoed,
sweetmoby misschien kun je het verhaal 1x duidelijk uitleggen vanaf begin af aan.
ik vermoed namelijk ook dat het gaat om iets anders dan een kropafwijking,
maar iets wat mis is gegaan bij de handopfok.

en als dat zo is heb je veel meer kans dat mensen interesse hebben :)

sweetmoby

#16
nou Als ikzo terug lees ist helemaal niet zo onduidelijk,maar ik weet hoe het zit natuurlijk...

uhm even kijken,,

ok:
uhm ik heb 2 jonge uit het nest gehaald,1ste omdat het er niet goed uitzag 2e (toeter) zag  er ook niet lekker uit niks engs ik zag lucht in de krop en ja mijn gevoel zat niet goed erover..toen waren ze 2 weken oud..
na ongeveer 2,5/3 weken gingen ze voorhet eerst zelf eten.. dus ik blij..wel kregen ze s'avonds nog een papje..
Savonds gecontroleerd en de jongste was ziek? ze zat dik en was iets mis.. ook had ze gespuugd.. ik heb der schoongemaakt.. en aan der krop gevoeld. die zat vol.. niet overvol maar maar gewoon "goed"zegmaar..
MEt een knoop in mijn maag gaan slapen..
Volgende dag..Beestje lag op de grond duidelijk niet in orde..snavel en veren erom heen vies.. ze had flink gespuugt..
ik heb der in een klein bakje gelegd en onder de warmte lamp.. na 10 minuten ging ik kijken en kwam er "slijm"uit..ik zag dat het fout ging..het beestje lag te stikken..ik heb het beestje een shotje metacam gegeven..(voor de mensen diehet niet weten,Metacam is een onstekings remmer en spierverslapper..heb het voor de hond..)(dierenarts heeft al weleens tegen mij gezegd..dat als een vogel echt dood licht te gaan geef dan een paar druppels metacam dan versuft het beestje heeft het geen pijn meer.. dat heb ik dus gedaan.. na een half uurtje ongeveer.. is ze in mijn handen gestorven..

Daarna Toeter gecontroleerd.. Toeter had ook een "bal"in zijn krop.. en ik maakte me natuurlijk zorgen.. ik zijn krop gemasseerd en dat hielp! Toch de dierenarts gebeld.. en ik moest komen.. poepcheck en uitstrijk krop.. niks aan de hand..

Thuis gekomen Hedwig v/d horst gebeld en heel het verhaal uitgelegd..
Ze vond het een apart verhaal zeker omdat er niks aangestroffen was qua schimmels oid.
en ze dacht dat het een aangeboren afwijking was.. Maar ja dat was natuurlijk zonder dat ze toeter heeft gezien.

Zo kom ik tot mijn conclusie...
Wel wil ik even melden dat na aanleiding van Fullmetalgirl der berichtje ik Zaadjes heb aangeboden bij Toeter..
in combinatie met Pellets... nu eet hij dat sinds gisteren en zijn kropje is netjes en niet hard.. ZOu het dan inderdaad zo wezen dat ik me vergist heb?
graag wil ik nog jullie mening over het geslacht:




Ik zit dus Zelf nu te denken Dat als het inderdaad nu goed gaat..
Meng ik het voer aan met Pellets.. Want hij eet toch eerst de pellets eruit :) (hij heeft dus liever pellets dan zaad)
en kan hij misschien toch in de Voliere.. Dan hoeft hij niet weg!
wel wil ik dan een ander jong houden als partner..

Dan kan ik hem in de gaten houden en hoef ik niemand anders op te schepen met mijn kneusje..

Berichten samengevoegd, PF

Parkieten-Freak

Vanaf nu ontopic svp en alleen de oorspronkelijke vraag van Sweetmoby beantwoorden: wie wil Toeter opvangen?
Graag alleen reageren als je serieuze belangstelling hebt!


sweetmoby

thanks parkietenfreak voor het samen voegen.. maar heb met mijn man gepraat en als het vandaag ook goed gaat gaat hij morgen in de voliere en hoeft hij dus niet weg! ;D

Dus dit topic mag zelfs op slot!


Parkieten-Freak

Okidoki, ik sluit het topic op verzoek van sweetmoby.
Succes met Toeter! ;)