De Dierenwinkelinspectie!

Gestart door lovesbudgies, juni 13, 2010, 17:31:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lovesbudgies

Help de dieren, inspecteer een dierenwinkel!

Op deze site, van de dierenwinkelinspectie, kun je zien of een bepaalde dierenwinkel is geïnspecteerd en hoe hij is beoordeeld,
ook kun je zelf een dierenwinkel inspecteren en je beoordeling achterlaten op de site.
De beoordeling gaat over de zaak zelf, maar vooral over de dieren die er gehouden worden, zitten die er goed, of juist heel slecht bij?

Vogels zijn altijd een ondergeschoven kindje in dierenwinkels, vaak is er heel weinig ruimte, zitten er veel te veel vogels in 1 kooi,
er zijn vaak geen speeltjes, badjes, mineralenblokjes aanwezig, de vogels hebben soms zelfs onvoldoende of vies eten en drinken en
regelmatig kom ik zieke dieren tegen.

Hier op Parkieten-Freak weten wij hoe grasparkieten verzorgd moeten worden, en wanneer ze ziek zijn, wij kunnen dus prima
beoordelen of de vogels (en/of andere dieren) er goed bij zitten in de winkels.

Regelmatig kom ik hier op het forum topics tegen van leden die slechte ervaringen hebben met bepaalde winkels, nu kun je je mening
kenbaar maken door een beoordeling op de dierenwinkelinspectie site te schrijven, zodat nog veel meer mensen dat kunnen zien.

Als je een winkel wilt beoordelen, print dan het formulier even uit, zodat je geen punten vergeet om te bekijken in de winkel, het formulier is hier te vinden: http://www.dierenwinkelinspectie.nl/beoordelen

Alvast bedankt!

Groetjes,
Lisanne

Handig om te weten: de winkels moeten pas geleden bezocht zijn, alleen recente bezoeken kunnen worden beoordeeld. Beoordelers mogen in geen enkele manier betrokken zijn bij de winkel. 5/5 of 0/0 scores zonder uitleg worden niet geplaatst, dit riekt naar belangenverstrengeling of het expres naar beneden halen van een winkel.

Kleintjes

Dat is nog eens interressant zeg.

Wel vreemd dat de Vogelkelder slecht er voor staat  ???
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

lovesbudgies

#2
Ja, die inspecties zijn nog van voor de verhuizing, eigenlijk kun je die nu niet meer meetellen.
Inspecties na de verhuizing zijn nog niet geweest, en er is veel verbeterd.


Zitten we nu met z'n allen die site te overspoelen? ???  Ik kan er niet meer op!  :D

Wouter

Citaat van: lovesbudgies op juni 13, 2010, 19:53:55
Zitten we nu met z'n allen die site te overspoelen? ???  Ik kan er niet meer op!  :D
Dat komt me bekend voor! :P

EvelienM

ik denk dat het wel goed is als we hier de verantwoordelijkheid nemen eens bij ons in de buurt te gaan kijken en ook eens wat gaan beoordelen. ik zie dat mijn dobey er nog niet bijstaat, dus ik meld me aan om eens de boel te gaan checken.
ik wist niet dat deze site er was, maar erg goed dat er zo kritisch naar gekeken wordt!

Mirjam


lovesbudgies

Fijn dat er zoveel mensen mee willen doen, ;D hopelijk helpen we zo de vogels en andere dieren aan een beter onderkomen in dierenwinkels.
(of gewoon winkels zónder dieren, zou m.i. nog beter zijn)

Mariss

Echt een goed initiatief, maar met sommige ben ik het niet mee eens.
Oa dat die op redelijk staat, wat duidelijk op slechtst hoort.

lovesbudgies

Ik vind het ook een super initiatief, ik kwam de site laatst tegen en wilde het met jullie delen.  :)

Er zijn vele punten waarop je kunt beoordelen, niet alleen dierenwelzijn word beoordeeld, maar bijvoorbeeld ook
het assortiment en het personeel.
Als de winkel overzichtelijk is, de vloer schoon en het personeel vriendelijk en behulpzaam dan kun je toch
nog op redelijk uitkomen, terwijl alle dierenpunten op slecht staan. Van alle beoordelingen word een gemiddelde
genomen, dus de ene beoordeling haalt het weer wat omhoog en de volgende misschien weer wat naar beneden.
Dit is belangrijk omdat een inspectie een momentopname is, en de week daarna zou het best eens beter kunnen zijn.

Neem anders zelf een formulier mee naar de winkel, vul en het in en maak een beoordeling op de site, daar
help je de site alleen maar mee en als een winkel écht veel slechter is, dan is het goed dat te laten zien.

Wouter

Het is ook zo dat de meest recente beoordeling het zwaarst telt voor het gemiddelde, dat vind ik wel een goed punt! ;)

rowin

ik ben echt blij dat er toch inspectie wordt gedaan.
ik vind het zoooo zielig dat deze mooie beestjes mishandeld worden :-*
dit gun je namelijk je ergste vijand niet.

nannyjeff

wat een goed initiatief!
wij hebben hier ook nog wel wat winkels die geiinspecteerd kunnen worden, 1tje bij ons is al geiinspecteerd, maar we hebben nog wel een paar die ik zou kunnen doen!

groetjess

rowin

ik ken ook nog wel een winkel genaamd :
ranzijn in leidedorp.
want toen ik voor een konijn ging kijken lagen ze met 2 konijnen in een heel klein hokje en zagen er niet speels uit.
volgens mij waren de parkieten ook niet een van de beste daar.
en ik hoorde een verkoper tegen de klant zeggen parkietjes zijn hele leuk dieren maar soms wil je ze wel is onderdompele in water vanwege het gekrijs.
en dat is nou een dieren vriend ik zou hem is onder dompelen ik kan me er zo kwaad over maken
ik hoop dat er nog is inspectie daar komt.
groetjes :-\