Ook ik wil graag weten of Budgie een man of pop is..

Gestart door nadine_budgie, juni 12, 2010, 17:40:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

nadine_budgie

Ik heb alle onderwerpen bekeken, maar ik twijfel nog steeds of Budgie een mannetje of een popje is. Wat denken jullie?
Wellicht handig te melden dat hij/ zij nu ongeveer 6 maanden is.

Alvast bedankt!

[verwijderd door de beheerder]



Sanne

Inderdaad een mooi popje ;)

De foto is niet zo duidelijk, maar als ik jou was zou ik even het plekje midden onderaan de neusdop in de gaten houden. Het hoeft helemaal niks te zijn, maar het zou beginnende schurftmijt kunnen zijn. Dit begint namelijk meestal aan de onderrand van de neusdop.

Groetjes,
Sanne

nadine_budgie

Bedankt voor jullie reactie.
Budgie is juist redelijk genezen van zijn schurftmijt. Ik zal een foto bijvoegen van hoe zij eruit zag.
Het is een heel stuk beter geworden! Ik hoop dat het nu ook wegblijft!

[verwijderd door de beheerder]

lovesbudgies

Dat heb je goed gedaan, het is zeker mooi genezen!
Waarschijnlijk moet het onderste deel van de dop nog even heel worden. Nadat de schurftmijten dood
zijn moet de washuid namelijk nog even herstellen.

Ik hoop ook voor je dat het wegblijft, een tipje, maak alles schoon met een schurftmijt-dodend middel, bijvoorbeeld
Bactazol, zo weet je zeker dat ze niet nog ergens in een kiertje zitten om na een half jaar weer terug te komen.

Sanne


joopie en mutz

Heei :)

ik heb ook een parkietje met schurftmijt en heb het gister behandeld met anti-parasiet 10 en heb de hele kooi ontsmet met dettol.
maar na hoe lang word de snavel weer ''normaal''?
want er zitten aan de zijkant uitsteekseltjes en het ziet er ook een beetje uitgedroogd uit bij de neusdop.

groeten toto

lovesbudgies

Mijn Pippie was in 10 dagen vrijwel helemaal genezen van een hele ernstige schurtmijt infectie, maar dit
was wel met Ivermectine van de dierenarts, mogelijk is dat middel sterker dan Anti Parasiet. http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=23913.0

nadine_budgie

Ons vogeltje heeft Ivomec gehad tegen de mijt.
Na een week of 2 werd het beter, maar na ongeveer 4 weken was het helemaal weg.
Succes ermee!

joopie en mutz

@ lovesbudgies

op de achterkant stond wel iets van werkend met ivermectine.

Groeten :D

lovesbudgies

Ja dat klopt, het is beide Ivermectine, maar je kunt dat geven in verschillende sterkten. Ik bedoelde dus dat het middel van de dierenarts
waarschijnlijk sterker is (dus meer Ivermectine bevat) dan een 'over the counter' middel. (een middel dat je zonder recept kunt verkrijgen)