Nagels knippen

Gestart door Iloon, juni 10, 2010, 18:43:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iloon

Hoi

Ik heb een vraag.Wanneer begin je eigenlijk de nagels te knippen van een grasparkiet.De grasparkiet die ik heb is 4 maand oud en ze beginnen al wat lang te worden.Ik wil het natuurlijk niet te vroeg doen door in het leven te knippen.

Groetjes

lovesbudgies

Ten eerste moet je bij het knippen de nageltjes tegen het licht houden, zo kun je het leven zien en het dus vermijden.

Daarnaast hoef je bij een juiste inrichting van de kooi de nagels vrijwel nooit te knippen. Gebruik houten takken van wilgenbomen
of fruitbomen als zitstokken (van verschillende dikten, nageltjes mogen elkaar niet raken, en moeten ong. 2/3 van de stok omringen,
de bomen moeten onbespoten zijn en mogen niet langs een drukke weg staan, schrob de takken goed voor gebruik), of houten
roesten uit de winkel, je kunt ook slijtstokken gebruiken zoals een pedi perch of een kalk of mineralen zitstok. (géén zandhulsjes)
Zo zal je de nagels nooit hoeven knippen, uitzonderingen daargelaten.

Als ze toch te lang zijn geworden, knip ze dan pas als de parkiet er last van begint te krijgen bijvoorbeeld als hij blijft haken.

Iloon

Hoi

Oke bedankt!In de kooi die Pino heeft zitten namelijk geen houten stokjes(behalve de schommel), omdat de kooi al ingericht was namelijk.Ik zal op zoek gaan.En als ze echt te lang worden, zal ik toch actie gaan ondernemen.

Groetjes

EvelienM

ik zou de stokjes nu al wel vervangen hoor...

lovesbudgies

Volgens mij bedoeld ze dat ook, en met 'actie ondernemen' bedoeld ze neem ik aan de nagels knippen.  :)

Iloon