Goed huis gezocht voor Pip. (omg. Leidschendam - Den haag)

Gestart door lovesbudgies, juni 09, 2010, 21:07:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lovesbudgies

Hallo allemaal,

zoals sommige vast wel gelezen hebben heb ik een tijdje geleden 2 parkietjes uit een dierenwinkel meegenomen omdat ze ziek
waren en niet behandeld werden.
Inmiddels zijn ze naar de vogelarts geweest en is Pipje genezen van de schurftmijt, en omdat ik haar door ruimtegebrek niet zelf
kan houden zoek ik goed huis voor haar. Voor de zekerheid blijft ze nog een week hier, zodat ik zeker weet dat ze geen
andere parkieten meer kan aansteken met schurft.

Pip is een popje, ze is nog niet in de jeugdrui geweest en ze heeft nog geen irisring, ik schat haar tegen de 12 weken oud.
Ze is een pittige tante en ze is gek op andere vogeltjes, ze houdt van kroelen en snavelen maar ze staat wel op haar strepen.
Ze kletst als een man en het zou mijn niets verbazen als ze zou kunnen leren praten, maar ze is niet het type om een heel tam
'mensenkietje' te worden, daarvoor houdt ze teveel van het omgaan met soortgenootjes.

Dit parkietje heeft al veel doorstaan op haar jonge leeftijd en verdiend een goed thuis, en daar zitten een paar kleine eisen aanvast ;):
-Pip is een echte vlieger, een parkietenkamer of veel ruimte en tijd om te vliegen zouden fijn voor haar zijn.
-Een aantal soortgenoten bij haar en de kans om een koppeltje te vormen met een ventje.
-Een keer broeden is natuurlijk geen probleem, maar elk jaar een aantal nesten... daar sta ik niet achter.
-Verder zoek ik iemand die verstand heeft van parkieten, die bereid is om met haar naar een vogelarts te gaan indien nodig, en
iemand die haar voor de rest van haar leven houdt. Indien er problemen zijn, het niet klikt met de rest of er iets anders is waarom
ze weg zou moeten, dan heb ik haar graag terug om te voorkomen dat ze op marktplaats o.i.d. terecht komt.

Pip kost in principe een tientje, omdat de dierenartskosten nog al de pan uitrezen, verder neemt ze geen kooi mee, omdat ze nu
in Poekie zijn kooi zit. Ik woon in Leidschendam.

Dus heb jij nog een plekje voor mijn kleine Pippie? Dan hoor ik het graag. :)

(Pip zit links)

[verwijderd door de beheerder]

Mirjam

Ik had deze over het hoofd gezien  ;)
Pip mag bij ons komen wonen  :-*

lovesbudgies

Pip woont inmiddels bij Mirjam, Bono, Lola en Dora en ze heet nu Kiki.

Ze zit al bij de rest in de kooi en heeft gegeten, gespeeld, gevlogen en gepoetst, dus dat moet goed komen!
Ik hoop van harte dat deze pittige dame het met de rest van de parkietjes kan vinden en dat ze
maatjes wordt met een van de anderen.

Ik doe hier een slotje op, Mir als je hier nog wilt laten weten hoe het gaat met haar en of ze goed gesetteld is,
stuur mij dan even een pb'tje, dan haal ik het slot eraf.