Zaadje in oog?

Gestart door Gaby, juni 09, 2010, 14:21:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gaby

Hey Allemaal.
Ik hoop dat jullie me hier kunnen helpen.
Mijn grasparkiet heeft namelijk iets raars in zijn oogrand.
Precies een soort zaadje in zijn oogrand.
En het ettert er rond...
Ik weet niet precies wat het is.
En ik heb 2 vogels en dus weet ik niet of ik hem er vandaan moet houden of niet...
Hier een foto van met wat ik bedoel;



Ik hoop dat jullie me hier kunnen helpen...

xx Gaby

Petr@

Een bezoek aan een VA zou zeker goed zijn zeker omdat je zegt dat het ettert.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Gaby

Citaat van: Petr@ op juni 09, 2010, 14:34:34
Een bezoek aan een VA zou zeker goed zijn zeker omdat je zegt dat het ettert.
Ja daar lijkt het toch op. Het is net een zaadje dat vastzit en daar rond ettert het een beetje.
Denken we hé.
Maar anderen raden mij aan om naar de dierenarts te gaan, maar dat kost zoveel...

Moppers

:o

Ten eerste:
Artikel 37 van de Gezondheids- en Welzijnswet voor Dieren:
"Het is de houder van een dier verboden aan een dier de nodige verzorging te onthouden."

Ten tweede:
Je weet nog helemaal niet wat je parkiet precies mankeert, hoe dat behandeld moet worden en wat dat dus vervolgens gaat kosten.

Het houden van dieren kost geld, dat is een feit. Als je dat geld niet hebt, of als je het niet voor het dier over hebt, neem dan geen dieren.

*gaat even afkoelen, grrr*

EvelienM

inderdaad, met een huisdier heb je de lusten, maar ook de lasten, naast eten en drinken en een goede verzorging moet je ook soms even naar de dierenarts. het valt reuze mee qua kosten, dus ik zou zeggen, gewoon even gaan!

RicoBella

Ik denk dat zij dit niet zo bedoeld heeft, ik begrijp best dat je vanwege je "eerste onrust" een vraag hier op het forum stelt. En eigenlijk hoop je dat iemand zegt: "ohh, dat is dit en dit, dat gaat binnen een paar dagen weer over, heb ik met mijn parkieten ook gehad".
In dit geval (en dan ben ik het met de rest compleet eens) kun je toch het beste even naar de VA gaan, want dit is niet iets wat een leek voor jou kan oplossen, het kan namelijk erg gevaarlijk zijn, en de ontsteking kan overslaan op het oogje, en misschien wel op het hele lijfje.
Verder misschien een tip: Ik zelf heb een potje voor de DA. Elke maand leg ik een paar euro weg, en in een noodgeval heb ik altijd geld om heen te (kunnen) gaan. Op deze manier zal het op dat moment geen rip uit je lijf zijn.
Sterkte met je vriendje, en ik hoop dat ie weer beter wordt..! :)

Gaby

Citaat van: RicoBella op juni 10, 2010, 15:55:10
Ik denk dat zij dit niet zo bedoeld heeft, ik begrijp best dat je vanwege je "eerste onrust" een vraag hier op het forum stelt. En eigenlijk hoop je dat iemand zegt: "ohh, dat is dit en dit, dat gaat binnen een paar dagen weer over, heb ik met mijn parkieten ook gehad".
In dit geval (en dan ben ik het met de rest compleet eens) kun je toch het beste even naar de VA gaan, want dit is niet iets wat een leek voor jou kan oplossen, het kan namelijk erg gevaarlijk zijn, en de ontsteking kan overslaan op het oogje, en misschien wel op het hele lijfje.
Verder misschien een tip: Ik zelf heb een potje voor de DA. Elke maand leg ik een paar euro weg, en in een noodgeval heb ik altijd geld om heen te (kunnen) gaan. Op deze manier zal het op dat moment geen rip uit je lijf zijn.
Sterkte met je vriendje, en ik hoop dat ie weer beter wordt..! :)
Bedankt iedereen.
Ik denk dat ik er maar eens al bij langsgaan.
Maar ik hoop dat het niet al te ernstig is...

Bedankt.