R.i.p. Tika

Gestart door Dolce, juni 08, 2010, 17:22:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dolce

Hallo mensen,

een paar jaar geleden zat ik ELKE dag op dit forum.
Toen mijn kleine overleed ben ik daarna overgestapt op een valkparkietje, (ik had al 2 grasparkieten verloren en kon het niet meer aan omdat ik er zeker van was dat niemand zo leuk was als hun en ze niet wilde vervangen zeg maar, wilde ik een ander soort.
Ik heb erbij een Princess of Whales genomen en de twee zijn hele dikke maatjes.

Mijn vriend heeft bij zijn ouders echter 2 grasparkieten. Die hadden een nestje en daarvan heb ik er een meegenomen.
ik kreeg een kooi van een tante van hem.
Mijn kleine was zo leuk en lief en gelijk al zo tam, ze at uit me hand enz..
je kunt je begrijpen hoe snel je je aan zo'n vriendje hecht. Ik had haar dus vandaag 2 dagen. Maar ik was natuurlijk al langer met hem/haar in de weer.

Vandaag toenn ik thuis kwam trof ik het ergste aan wat je je kunt bedenken.
Ze 'dreef' ondersteboven in de waterbak. ze zat dus vast en kon er blijkbaar niet meer uit.
Het is zo'n walgelijk bakje dat aan de bovenkant vast zit.

Nou had ik het kunnen weten want die bakjes-informatie staat ook op parkietenfreak.nl
Maar ik stond er helemaal niet bij stil en was alweer zo lang geleden dat ik een grasparkiet had, ja ik had er gewoon totaal niet aangedacht. Ik was meer bezig met de speeltjes enzo die ik voor der had gekocht.

Je snapt wel dat ik echt helemaal van slag ben,
daarom wil ik met dit topic toch nog even iedereen EXTRA waarschuwen voor de bakjes!!
ik heb ze uit boosheid gelijk weggegooid.
Tika ligt nog op mijn buro, ik kan nog geen afscheid nemen, maar vanavond ga ik haar begraven.

Groeten, de verdrietige inge

Wouter

Hè, dat is even schrikken!
Ik kan het me helemaal voorstellen dat je daar niet aan had gedacht, je kan nou eenmaal niet aan alles denken. Je hecht je heel snel aan parkieten, dat is ook mijn ervaring.
Heel veel sterkte.

Mirjam

Achhhhhh meid, wat vreselijk...

Ik snap dat je helemaal van slag bent!
Sterkte!!!!

Liefs Mirjam

Mars

He dat is naar. Een ongelukje zit in een klein hoekje en je kunt er niet altijd bij stil staan.
Helaas heb ik op die manier onlangs mijn kleintje verloren doordat het door een spleet onderaan de voliere gekropen was (ongeveer 1,5 cm) en daar vast kwam te zitten.

Achteraf denk je dan.. ik had het kunnen voorkomen. Maar daar heb je niets aan.


Kortom: neem het jezelf niet kwalijk. Je hebt het niet zo gewild en het is gewoon een heel vervelend ongeluk! Sterkte er mee.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Petr@

Heel vervelend dat dit is gebeurd. Ook ik ben al een paar keer vergeten om de badjes weg tehalen als ik weg ga. En bedenk dan ook gelijk wat er had kunnen gebeuren.

@Mars ik heb ook de onderbak van de voliere een stukje op gehoogd met houtjes van knijpers er tussen tedoen want ik vond de opening wel erg groot. En lees nu wat er bij jou gebeurd is :(
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Mars

Sorry off topic..
@ Petra
Ja, dat wilde ik dus altijd ook nog eens doen. Te laat dus. Juist het kleintje dat ik voor mezelf wilde houden.  :(
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

hillie

jeetje dat is zeker verschrikkelijk naar om me te maken...
Maar ik sluit me bij de andere aan voel je niet schuldig hier over.
Een ongelukje zit in een klein hoekje zeg het gezegde.
Sterkte met het verlies van Tika :(

Kleintjes

Sterkte met 't verlies van je kleine schatje :(

Groetjes, sterkte en liefs van ons alle 6.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

lovesbudgies

Wat een nare gebeurtenis Inge!  :( Een ongeluk zit inderdaad in een klein hoekje.

Heel veel sterkte hiermee.

Groetjes, Lisanne

ps. goed dat je nog even waarschuwt voor die bakjes, maar ik begrijp niet precies welke je bedoeld, zou je
ze misschien kunnen laten zien?