nou Als ikzo terug lees ist helemaal niet zo onduidelijk,maar ik weet hoe het zit natuurlijk...
uhm even kijken,,
ok:
uhm ik heb 2 jonge uit het nest gehaald,1ste omdat het er niet goed uitzag 2e (toeter) zag er ook niet lekker uit niks engs ik zag lucht in de krop en ja mijn gevoel zat niet goed erover..toen waren ze 2 weken oud..
na ongeveer 2,5/3 weken gingen ze voorhet eerst zelf eten.. dus ik blij..wel kregen ze s'avonds nog een papje..
Savonds gecontroleerd en de jongste was ziek? ze zat dik en was iets mis.. ook had ze gespuugd.. ik heb der schoongemaakt.. en aan der krop gevoeld. die zat vol.. niet overvol maar maar gewoon "goed"zegmaar..
MEt een knoop in mijn maag gaan slapen..
Volgende dag..Beestje lag op de grond duidelijk niet in orde..snavel en veren erom heen vies.. ze had flink gespuugt..
ik heb der in een klein bakje gelegd en onder de warmte lamp.. na 10 minuten ging ik kijken en kwam er "slijm"uit..ik zag dat het fout ging..het beestje lag te stikken..ik heb het beestje een shotje metacam gegeven..(voor de mensen diehet niet weten,Metacam is een onstekings remmer en spierverslapper..heb het voor de hond..)(dierenarts heeft al weleens tegen mij gezegd..dat als een vogel echt dood licht te gaan geef dan een paar druppels metacam dan versuft het beestje heeft het geen pijn meer.. dat heb ik dus gedaan.. na een half uurtje ongeveer.. is ze in mijn handen gestorven..
Daarna Toeter gecontroleerd.. Toeter had ook een "bal"in zijn krop.. en ik maakte me natuurlijk zorgen.. ik zijn krop gemasseerd en dat hielp! Toch de dierenarts gebeld.. en ik moest komen.. poepcheck en uitstrijk krop.. niks aan de hand..
Thuis gekomen Hedwig v/d horst gebeld en heel het verhaal uitgelegd..
Ze vond het een apart verhaal zeker omdat er niks aangestroffen was qua schimmels oid.
en ze dacht dat het een aangeboren afwijking was.. Maar ja dat was natuurlijk zonder dat ze toeter heeft gezien.
Zo kom ik tot mijn conclusie...
Wel wil ik even melden dat na aanleiding van Fullmetalgirl der berichtje ik Zaadjes heb aangeboden bij Toeter..
in combinatie met Pellets... nu eet hij dat sinds gisteren en zijn kropje is netjes en niet hard.. ZOu het dan inderdaad zo wezen dat ik me vergist heb?
graag wil ik nog jullie mening over het geslacht:

Ik zit dus Zelf nu te denken Dat als het inderdaad nu goed gaat..
Meng ik het voer aan met Pellets.. Want hij eet toch eerst de pellets eruit

(hij heeft dus liever pellets dan zaad)
en kan hij misschien toch in de Voliere.. Dan hoeft hij niet weg!
wel wil ik dan een ander jong houden als partner..
Dan kan ik hem in de gaten houden en hoef ik niemand anders op te schepen met mijn kneusje..
Berichten samengevoegd, PF