'Platvoetjes'...

Gestart door Mirjam, mei 28, 2010, 16:41:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mirjam

Hoi allemaal,

Via een forumlid heb ik een heel mooi parkietje 'overgenomen'. Hij is nu 5 dagen hier en doet het goed. Hij vliegt rond alsof ie hier al weken is, kan goed met de anderen overweg en komt ook bij me zitten.
Ik heb een hele grote bank met een leuning waar ze lekker overheen kunnen rennen.
Paar dagen geleden viel me op dat ie zijn pootjes anders neerzette en dat er soms een teentje over zijn andere teentje zit. Ik ben er goed op gaan letten, maar het lijkt net alsof ie doorgezakte pootjes heeft. Ook heeft ie volgens mij minder controle over zijn teentjes dan de anderen. Volgens mij zijn zijn pootjes ook ietsje lichter van kleur dan van de anderen.
Heeft iemand dit al eens eerder gezien/meegemaakt?
Gisteren op de chat kon niemand me helpen  >:(

Dank!

Hij zit nu naast me en zijn 'knietjes' zijn dus ook doorgezakt, zie ik nu.

Even bijgevoegd. Gr. Lisanne

joopie en mutz

Citaat van: Mirjam op mei 28, 2010, 16:57:46
Sorry, kan de berichtjes niet zelf samenvoegen..
Hij zit nu naast me en zijn 'knietjes' zijn dus ook doorgezakt, zie ik nu.



ik weet niet zeker maar parkietjes hebben toch geen knieen?

Mirjam

Geen idee  ;)

Vanaf de 'voetjes' is er een stukje poot. Daar zit een gewrichtje in en ik noem dat een knietje... Mss heb ik het mis hoor.
Je ziet dat gewrichtje goed als ze zich langer maken...

sweetmoby

ja ken ik... Lila van mij heeft dat ook..
toen ik haar gekocht had kwamik er achter dat ze een beetje "doorgezakt"op der stok zat..
en als ze inderdaad op de bank liep wast het een beetje "klapvoeten"idee..
volgens mij kan het geen kwaad..teminste Lila heeft er geen last van.. ze oogt alleen kleiner omdat ze lager zit..
maar ze is trotse mama geworden van 5 jongen.. die het overigs niet hebben!
die staan lekker hoog op de stelten..

misschien heeft het met voedings tekorten te maken? spreidpoten is namelijk ook een verschijning dat kan voorkomen omdat ze te weinig voedingsstoffen hebben gehad..

Mirjam

Dank je....

Hij lijkt er ook geen last van te hebben.
Kheb em zelf pas 5 dagen, dus ik heb geen idee of ie iets te kort is gekomen.
Hier komen ze in ieder geval niks te kort  :-*