Schurftmijt en een onderbeet

Gestart door lovesbudgies, mei 26, 2010, 20:33:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lovesbudgies

Net met de twee schatjes weer naar de vogelarts geweest.

De schurftmijt is vrijwel weg, alleen de huid moet nog wel herstellen, voor de zekerheid is Pip nog een keer behandeld met Ivomec.
Verder is ze gezond verklaard en volgens de dierenarts mag ze over een paar dagen naar een nieuw huisje omdat ze dan niet
meer besmettelijk is.
Ik heb alles hier ontsmet en uitgekookt, alleen hebben de speeltjes het uitkoken niet overleefd. ::)

Met Eli gaat het even niet zo lekker, hij heeft een ongelukje gehad tijdens het vliegen (ik weet niet precies wat er is gebeurd, maar
ik heb hem wel tegen het plafond horen vliegen en hij is een keer uit de plant gevallen) zijn vleugel is bloedde gister en een pen is
een bloedpen geworden en steekt helemaal naar voren. De dierenarts heeft het bekeken en ze dacht niet dat het gebroken was en
er hoefde niets aan gedaan te worden, maar toen ik hem net weer terug in de kooi zette bloedde het heel erg. :(
Zijn vleugel en de veren daaronder zijn rood van het bloed, dus ik hoop dat het zo stopt met bloeden en dicht gaat, ik denk dat
als ik hem nu pak dat die pen juist weer gaat bloeden omdat hij zo uitsteekt.

Verder is zijn snavel gevijld, het was dun genoeg om normaal te vijlen zonder elektrische vijl, maar het zal altijd fout blijven groeien
dus ik moet de keuze maken of ik hem daar elke maand voor 15 jaar lang mee wil pesten of niet. Pfff, liefst niet natuurlijk, maar
laten inslapen wil ik ook niet!

lovesbudgies

Update van mij.

Pip woont inmiddels bij Mirjam, helemaal genezen en wel. :)
Eli heb ik gehouden, zijn ondersnavel moet elke 2 weken gevijld worden en dat is een hele klus. Sinds kort woont hij bij
de rest van mijn parkietjes, hij vond het gelijk geweldig, hij ging meteen spelen en overal aan knagen, hij wil alles ontdekken en is
heel erg nieuwsgierig, hij werd ook meteen volledig geaccepteerd door de rest. At trouwens ook al meteen pellets mee, geen probleem.
Het is echt een heel leuk vogeltje en volgens mij voelt hij zich wel thuis!

Dus eind goed, al goed voor die twee.