Parkiet snel afgeleid

Gestart door Rachel22, mei 26, 2010, 13:18:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rachel22

Sinds 3 weken heb ik een nieuwe parkiet. Ik zie op internet veel parkietjes die heel aanhankelijk zijn en zou dit zelf ook graag willen. Er is alleen een probleem. Mijn parkietje is totaal niet gericht op mij. Hij is wel tam en stapt op mijn hand, maar zodra het even kan springt hij weg (vliegen kan niet: gekortwiekt). Hij zoekt dan alles op wat glimt (hij zoekt een vriendje). Hij reageert ook heel sterk op de vogels buiten. Kortom, hij vind mij niet interessant genoeg. Als ik hem aan wil raken bijt hij. Trosgierst eet hij enkel uit mijn hand als hij de hele dag niet heeft gegeten. Hoe kan ik mijn parkiet weerhouden om te reageren op al die afleiding om hem heen? Hij is vrij jong (nog geen iris en streepjes op zijn voorhoofd), dus hij moet toch tammer kunnen worden? Kan iemand mij helpen???

AngeliqueZoe

Hallo !
Je moet zoiezo gewoon veel geduld hebben, tam woord het pietje niet zomaar !
en niet alle pietjes worden even tam, ook mensen zijn niet allemaal hetzelfde ! ; dus pietjes ook niet
Bij het ene parkietje duurt het langer als bij de ander gewoon veel geduld hebben
dan zal het wel goed komen veel succes !

;D

Rachel22

Hallo!

Bedankt voor de reactie! Ik zal mijn best doen. Ben er druk mee bezig... mijn pietje schijnt al die aandacht van mij nog niet echt op prijs te stellen maar hopelijk zal het snel beter gaan. Komen pietjes ook in een pubertijd o.i.d.? Misschien dat hij daar last van heeft... zijn defensieve gedrag wordt namelijk erger dan enkele weken geleden (ondanks dat ik hem benader volgens de tips op deze site). Een kweker vertelde vandaag ook dat het kortwieken niet bevorderlijk is voor het vertrouwen (hij wordt gedwongen bij mij te zitten). Is dit waar?


AngeliqueZoe

Bekijk het gewoon zo .. als jij het nou was !
Jij hebt bijvoorbeeld een baasje die hakt jou benen af.
Jij moet gedwongen bij het baasje blijven want je kan nie
wegrennen.
Het is veel beter om zelf het vertrouwen op de bouwen.
gewoon zonder het kortwieken want zeg nou zelf een pietje hoort tog ook te vliegen !
;D ;D ;D

p.s. beetje laat geantwoord sorry hiervoor !