mijn broed verhaal

Gestart door Kristof, mei 23, 2010, 14:09:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kristof

Hallo,
ik ben kristof ben 19 jaar

Begin: ik heb een buitenvolière en dacht laten we kweken zoals papa vroeger, dus ik naar een kennis 4 koppeltjes gaan halen en heb ze in de volière gezet met 6 kweekbakjes

Alles ging goed ik had een koppeltje met een nest gelegde eitjes maar toen stierf 1 van de mannetjes en begon de terreur het alleenstaande popje maakte de hele nest stuk eitjes uit het andere kotje gooien enz.

dus ik naar die kennis een nieuwe mannetjes parkiet halen , zette hem bij de rest, 2weken later hing de hele volière vol met bloed ik dacht nou wat is dat hier toch geen kat? Nee, ze hadden gevochten met het nieuwe mannetje. Ochar ,  beestje leeft nog geen zorgen heb hem goed verzorgt , ontsmet enz.

Nu haal ik paar vogels eruit zodat ik enkel nog koppeltjes in volière heb , en hoop dat het nu echt wel lukt

Ik vind het erg dat het zo mis gaat, ik maak toch geen fouten denk ik
Dit bewijst nogmaals dat broeden eigenlijk niet zo simpel is

Groetjes Kristof

lovesbudgies

Het is inderdaad niet zo makkelijk, Kristof.
Je hebt veel dingen goed gedaan, maar als ik je andere topics lees, ben ik er wel van overtuigd dat je je van te voren beter had moeten inlezen.
Dingen als dat je niet meer popjes kan hebben dan mannetjes had je moeten weten, dan had je adequaat kunnen reageren
en veel problemen kunnen voorkomen.

Het is goed dat je jou ervaringen deelt, en ik hoop dat andere mensen daarvan leren dat ze zich goed moeten inlezen en laten informeren vóórdat ze gaan kweken.

Kristof

men eerste eitjes zouden volgende week moetten uitkomen :p

hoop dat het een beetje goed gaat nu

gr. kristof

Kristof

#3

zoals sommigen onder julie al weten ben ik een beginnend kweker

ik moet eerlijk zeggen het voelt echt goed als je zo'n een kleintje uit zijn ei ziet kruipen

gisteren hoorde ik gesjirp en dacht huh ? dit kunnen mijn parkieten niet zijn , dus kijkje neme


en jawel daar kwam het dan uit zijn eitje  , was echt reuze blij

ik heb echt een zorg same moeder ze komt op mijn schouder zitten als ik het kleintje bekijk ( en heb ze nochtans niet tam gemaakt , denk dat ze me vertrouwd )

maar normaal komen er toch elke dag 1tje uit en nu deze morgen was er nog geen broer of zusje spijtig genoeg hopelijk komt dit nog

durf niet echt aan de eitjes komen nu omdat ik mss het kleintje raak en dat de moeder het dan afstoot door de geur van mij afzo ;o



maar toch! reuze blij!


ik dank allen die mij geholpen hebben in de "broeden" sectie van het forum dank je voor de tips en tricks


groetjes K


Topic samengevoegd met dit al lopende topic, de onderwerpen sluiten namelijk mooi op elkaar aan. Gr. Lovesbudgies

fullmetalgirl

Gefeliciteerd met je 1e jong!

eitjes worden vaak om de dag gelegd, en komen dus vaak om de dag uit :)
maar een eitje kan uitkomen tussen 17-21 dagen na leggen.

er zijn dus nog een paar dagen voor het volgende eitje om uit te komen :)
laat de eitjes maar liggen...

je hoeft niet bang te zijn dat moeder eitje of kind verstoot omdat je ze oppakt :)
maar op deze leeftijd is het helemaal niet nodig om ze op te pakken je kunt ze laten.

succes met je andere eitje(s)! :D

Kristof

Dank jee  ;D ging net kijken! en rarara het 2de komt eruit! joepiee