dierenbijsluiter

Gestart door Audrey, mei 15, 2010, 17:42:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audrey

Toevallig kwam ik iets tegen dat me wel interessant lijkt, namelijk een "bijsluiter" voor dieren. Er staat kort wat in over de oorsprong van het dier, huisvesting, hoe te verzorgen, voeding, kosten,...
De link voor de bijsluiter over grasparkietjes vind je hier:
http://www.licg.nl/wcs/lcg/nl/4086/grasparkiet.html

Op de website staan nog heel veel andere bijsluiters, die vind je hier, gewoon doorklikken naar huisdierenbijsluiters (rechts).
http://www.licg.nl/wcs/lcg/nl/3437/home.html

Hopelijk hebben jullie er wat aan!

Mars

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Moppers

Ik heb het niet zo op (de inhoud van) die bijsluiters. Het idee vind ik geweldig, maar een voorbeeldje:

CiteerU kunt uw grasparkieten trainen om netjes op uw hand te stappen en te accepteren dat zij in de hand genomen worden, al dan niet in een handdoek. Sommigen laten hun grasparkietjes kortwieken, zodat ze veilig mee naar buiten kunnen.
Ik word er nou niet echt blij van dat dit erin staat....

Waar ik wel blij van wordt is de vermelding van de gevaren van teflon.

Zo is het bij wel meerdere diersoorten. Er staat informatie in waarvan het heel belangrijk is dat potentiƫle baasjes die weten en die niet overal te vinden is, maar ook informatie waar ik het absoluut niet mee eens ben.

Audrey

Daar was ik het nou ook niet helemaal mee eens, aan de andere raden ze ook niet echt om het te doen, maar staat er gewoon vermeld dat sommigen het doen.

Maar desondanks vind ik het een heel bruikbare folder, met alle basic info die je nodig hebt. De echte dierenliefhebbers zullen vanzelf wel meer info in boeken, op internet,... zoeken. Maar er zijn ook mensen die gewoon een parkietje willen houden en de tijd niet voor kunnen of willen vinden om er zich in te verdiepen, dan is het toch wel goed dat ze tenminste dit onder ogen krijgen. :)