tam of nog niet?

Gestart door DobbyFloppy, juni 17, 2010, 12:31:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DobbyFloppy

hoi ik zou graag even willen weten of mijn vogels al op de goede weg zitten van tam maken en hoe ik ze nog beter tam ken maken.

ze eten wel uit mijn hand en soms zitten ze ook beetje aan me hand/ ring te plukken (zolang ze zachtjes doen en dat weten ze!) echt bewegen of vervoeren op mijn hand vinden ze niks, klein stukje en daarna gaan ze weer gelijk van mijn hand af.

Verder zijn ze heel nieuwschierig als ik hun bakje ververs, ze komen dan helemaal op het deurtje zitten en vliegen rond mij terwijl ik bezig ben.
zogauw ik klaar ben en het bakje op een paar meter afstand van de kooi hou vliegen ze er wel op en eten ze, en dan ken ik ze wel een beetje meer vervoeren..

gaat dit goed of nog niet helemaal ?

en heeft iemand nog tips om ze verder tam te kunnen maken, ze zijn wel met zijn 2en.


alvast dank!

gr Suus en de vogels
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

hillie

Ja je gaat de goede kant op,

Maar als je zo door gaat met veel geduld dan komt wel goed.
En probeer het eens met trosgiers misschien komen ze dan wel wat dichterbij.

NickyRose

Gaat goed hoor, je zal zien dat ze steeds rustiger worden en ook jou meer gaan verkennen.
Er gaat gewoon heel veel tijd in zitten.

DobbyFloppy

heb nog vraagje voor ideetjes om ze misschien ook tam te krijgen.

in de kamer waar de parkieten staan, staat ook mijn bureau. deze bevinden zich tussen korte afstand van mekaar. is het een slim idee om bij mijn bureau wat trosgierst te houden om te kijken of ze hier vervolgens ook op af komen als ik deze bij me heb ?
tot nu toe hebben ze wel vaak rond mij gevlogen nog net niet geland op me..

en als dit lukt hoe kun je ze dan weer naar de kooi terugkrijgen, ze vinden het vervoeren namelijk maar gek en willen snel weer vliegen als ik het probeer..

graag vast dank
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Kruimira

Hallo!
Dit komt me bekend voor, ik heb nl. ook twee parkietjes. De eerste heb ik al wat langer, de andere bijna 2 jaar nu. Zij vind het ook niet leuk om lang op mijn hand te zitten, maar het gaat steeds beter. Hier is hoe ik het doe:
Als ze eenmaal op je hand zitten probeer meteen hun aandacht naar jou te trekken. Ga tegen ze praten, wiebel je handje heel zachtjes op en neer, en maak veel verschillende (hoge) geluidjes met je stem. En zeg vaak ''Goed zo'', of iets anders wat je altijd zegt als je ze beloond.
Ik zou inderdaad ook wat gierst of anders een speeltje wat ze leuk vinden op je bureau leggen om ze naar je toe te lokken.
Het duurt trouwens wel even voor ze wat langer op je hand blijven zitten. Maar uiteindelijk zul je vast vooruitgang zien!
Succes!