Valkparkiet badderen

Gestart door belan, mei 11, 2010, 11:10:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

belan

Ik wilde mijn parkiet douchen met een spuit, ik heb het iets te lang gedaan en nu is haar hoofd helemaal nat, ze doet ze vleugels over haar hoofd heen en ze heeft haar oogjes dicht! :o :'(
Kan dit nog goedkomen? Of hoort dit erbij?

Enne ik heb nu even met een haardroger op haar "gericht" ze is nu wat droger maar is dit wel goed of is ze nu ziek ofzo?


Berichtjes samengevoegd, topictitel aangepast, spelling verbeterd en leestekens toegevoegd. Zou je voortaan op je
spelling willen letten en leestekens kunnen gebruiken? Gr. Lovesbudgies


Moppers

Ik weet uit je andere topics dat het om een valkparkiet gaat, dat komt echter niet in dit topic naar voren. Er is je al aangeraden je met vragen die specifiek over valkparkieten gaan naar www.valkparkiet.com en het bijbehorende forum te gaan.

Valkparkieten gedragen zich heel anders dan grasparkieten als ze willen badderen. Daarom is het erg belangrijk dat je je met valkparkietenvragen tot het valkparkietenforum richt, of anders erbij vermeld dat het om een valkparkiet gaat. Dit is een grasparkietenforum, tenzij anders vermeld gaan we er dus van uit dat iemand met 'parkiet' een grasparkiet bedoelt.
De houding die jij beschrijft, mits ook naar voren of zelfs naar beneden hangend, is een teken dat ze graag willen badderen of tijdens het badderen dat ze genieten en door willen badderen. Een vogel kan zelf beslissen of hij te nat wordt of niet, als ze dus niet onder de sproeistraal is weggelopen, is ze niet te nat geworden.
Het gebruiken van een haardroger om haar te drogen was geen goed idee! De lucht kan te heet of te droog zijn, waardoor je haar veren en huid mogelijk hebt beschadigd. Een vogel kan de veertjes redelijk goed droog schudden, het overige water droogt vanzelf op.

Mars

Nog even als toevoeging: na 6 uur 's avonds vogeltjes nooit laten badderen of douchen. Dan kan het zijnd at ze met vochtige veertjes gaan slapen en daardoor ziek worden.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..