mijn parkietje is wel tam maar blijft niet lang bij me zitten

Gestart door ReneBoon, mei 10, 2010, 13:00:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ReneBoon

hallo allemaal

ik heb een parkietje van nu 8 weekjes oud
mijn vader en ik zijn echte parkieten lief hebbers
mijn vader hat altijd al een voliere gehat toen ik nog heel klein was zo klein dat ik me dat niet meer herinner
sinds kort heeft mijn vader weer een voliere echt heel leuk inmiddels hebben we nu een 2de nestje :D
maar nu heb ik zelf binnen ook een parkietje.. hij is al heel tam ijgenlijk al vanaf de dag dat we hem uit de voliere haalde... hij zat toen elke keer op de grond dus ik ging even kijken wat die hat met mijn vriendin...omdat het natuurlijk niet klopte dat die heele tijd op de grond zat... toen ik de voliere in ging ging die tege het gaas aan zitten waar me vriendin stond ze kon hem gelijk al over zijn buikje aaien enzo was echt zo leuk.. dus ik een kooi gepakt en weer de voliere in gegaan... liep naar hem toe en kwam gelijk op me vinger zitten dus zonder moeite hebben we hem er zo uit gehaald... bleek het dat die een wondje hat aan zijn pootje...dat is nu gelukig helemaal genezen...
maar nu hat ik een vraagje... mijn parkietje is al heel goed tam hij blijft altijd op me sgouder zitten als ik door het huis loop enzo alleen als ik op mijn kamer zit waar zijn kooi ook staat en ik haal hem uit zijn kooi... en ik ga agter mijn bureau zitten blijft die maar heel kort zitten en vliegt die gelijk terug naar zijn kooi.. weet iemand waardoor dit zou kunnen komen... en wat ik hier tegen kan doen?... want wil hem graag leren met een balletje over rollen enzo en aangezien ik best veel op me kamer zit is het toch wel makkelijk als die niet gelijk naar zijn kooi toe gaat.. ik hoop dat iemand hier wat tegen weet en wat ik hier tegen kan doen
en ik vroeg me ook af of er nog speciaale snoepjes of iets zijn voor mijn vogeltje...
de vogel heet trouwens kneusje omdat die echt het kneusje was van het nestje

groetjes rene en kneusje

lovesbudgies

Je kunt je vogeltje stimuleren om bij je te blijven door zijn interesse te wekken en te behouden. Dit doe je bijvoorbeeld met behulp van je stem,
spelletjes, speeltjes die hij leuk vindt, of iets lekkers. Door goede vrienden te worden en zoveel mogelijk met hem te doen zal hij steeds vaker bij je
blijven, maar je kunt hem natuurlijk niet dwingen, als hij liever op zijn kooi zit, dan zul je dat moeten respecteren en lekker met hem gaan spelen
waar hij wil zitten. Hij zal ook moeten wennen aan de plek waar jij zit, misschien vindt hij die plek nog wel wat eng.

Er bestaan inderdaad speciale snoepstokken en snoepzaad voor grasparkieten, jammer genoeg is dit absoluut niet gezond, er zitten veel suikers
en honing in waardoor parkieten een kropontsteking kunnen krijgen.
Veel beter zijn trosgierst (een kwart sliert per week), groeten en fruit als beloning.