Hoe maak ik mijn valkparkiet tam, en hoe maak ik zelf speeltjes?

Gestart door belan, mei 09, 2010, 21:56:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

belan

Hey
ik heb ongeveer 2 of 3 jaar al een valkparkiet en me ouders geven hem alleen maar voer en water enzo en maken de hok schoon.
maar ik vraag me af of ze leuk vind  :o ,  ik heb geen speeltjes alleen maar een wc rol maar daar is ze bang voor.
als ik haar los laat moet ik eerst een doek over haar heen gooien en dan bij de staart pakken en dan in de kooi leggen. ze is niet echt tam. kan iemand me tips geven om haar tam te maken en wat speeltjes.
( ik koop liever geen speeltjes ik maak ze graag zelf ) of iemand heeft nog ideeen voor een speeltje die je kan maken , alvast bedankt

MvG Belan  ;D

Topictitel aangepast, zo kan iedereen zien waar je vraag over gaat. ;) Gr. Lovesbudgies

Kleintjes

Even wat betreft haar 'vangen' : Nooit je vogel aan de staart pakken. Dit doet ontzettend pijn! Moet er niet aan denken dan iemand mij aan mijn haren trekt om me vast te houden/ op te tillen :S

Met de zoekfunctie kun je heeeeel veeeel tips vinden over 't maken van speeltjes en de geschikte materialen (Google ook trouwens :) ).
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

belan

ok zal ik onthouden niet aan de staart pakken 8)
ik wil weten of ze nu tam is als ik me hand in de kooi deed werd ze helemaal wild
nu blijft ze heel rustig. en ik heb een bakje met water ze gaat er niet in.
maare is dit het goeie moment om haar los te laten en als ik haar los laat
hoe kan ik haar weer makkelijk terug in haar kooi "brengen"

lovesbudgies

Voordat je haar los laat kun je beter even wachten totdat ze trosgierst lust (of iets anders, fruit, andijvie, etc.) en op je vinger durft te stappen.

Anders kun je haar voor nu alleen 's avonds los laten, maak dan de kamer donker, en maak het alleen rond haar kooi (bv in een straal van 2 a 3 meter rond haar kooi) licht, zo zal ze niet ver weg vliegen en rond haar kooi blijven.
Als je haar nu overdag uit de kooi laat, zul je moeten wachten totdat ze er zelf weer ingaat.