Vechten om broedblokken

Gestart door Seiko, mei 09, 2010, 19:48:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Seiko

Hallo,
Ik heb sinds kort 5 grasparkietjes en 1 Engelse parkiet. Vorige week begon het al, de Engelse grasparkiet werd "bevrucht" door een grasparkietje, allemaal leuk en aardig maar er hangen 2 broedblokken in de kooi en de Engelse grasparkiet gebruikt er één van. Er is een andere grasparkiet (popje) dat ook in datzelfde broedblok gaat. Als het Engelse (popje) in haar broedblok wil gaan begint de andere fel te schreeuwen terwijl de Engelse dit broedblok voor zichzelf had. Ik zat vandaag beneden en hoorde hen hard krijsen. Ik liep naar boven om te kijken wat aan de hand was zag ik dat er een eitje kapot op de grond lag (ik heb een viollere in mijn kamer)  dus blijkbaar heeft het Engelse popje een eitje gelegd boven vanaf een tak. Wat kan ik tegen zulke dingen doen?
Ik weet het allemaal even niet meer.:D  
Heeft iemand tips ? Bedankt vast. :D


Bericht leesbaar gemaakt.
Gebruik svp géén SMS taal, berichten geschreven in SMS-taal worden verwijderd.
Gr PF


Topictitel aangepast. Gr. Lovesbudgies

Kleintjes

#1
Ik kan er niet veel van brouwen. Kan aan mij liggen hoor.

Als 't mogelijk is of Nederlands of Engels. Liever niet door elkaar in verband met de begrijpbaarheid van de text.

Als je 3 koppeltjes hebt, heb je al minimaal 4 (!!!) broedblokjes nodig. Als 't kan hangen die allemaal op dezelfde hoogte, dat scheelt ook al met ruzie.

Ik heb het bovenstaande berichtje wat beter leesbaar gemaakt.
Gr PF
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Seiko

ja sorry was mijn fout moest het even snel snel intypen ;), die broedblokken hingen al eerder in de viollere, ze hebben er ook toen nooit ruzie om gehad ofzo, maar goed ik ga er morgen dan nog 2 broedblokken plaatsen hopelijk dat het dan goed gaat.:D

Kristof

mag ik je 1 tip geven ? ik ben een beginneling

maar toch 1 van de belangrijkste dingen denk ik is dat je zorgt dat je als je een nieuwe parkiet er bij zet hem eerst koppelt..

dit scheelde mij ook een hele hoop problemen

het kan ook gewoon zijn dat je een ruzie makend parkietje hebt, dat heb ik namelijk ook al voor gehad

hopelijk is dit wat helpzaam

gr. kristof