gras parakieten

Gestart door tirolerjager, mei 08, 2010, 10:44:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tirolerjager

Vraag: ik heb jonge grasparkieten en die hebben harde poep onder de pootjes, hoe maak ik dat schoon? Kan iemand daar mee helpen?
Ik heb nu 18 stuks, ik ben voor het tweede jaar bezig, verder loopt het ook heel goed.

Bericht aangepast. Zou je volgende keer op je spelling en grammatica willen letten? Dit maakt je berichtjes een stuk makkelijker
om te lezen en voorkomt verwarring. Gr. Lovesbudgies


Sjaakie

Citaat van: tirolerjager op mei 08, 2010, 10:44:58
ik heb  nu 18 stuks ik ben voor de twee jaar bezig verders loopt het ook heel goed

Vastpakken en dan met lauw water denk ik. Maar in principe moet een parkiet het zelf doen. Ik zou pas "ingrijpen" als het er dagen op zit. Voor wat betreft je 2e zin................. die moet taaltechnisch even opnieuw  ;)
Heb je al 2 jaar 18 parkieten??

:)

Grasparkieten kwekerij

Hallo,

Als je ziet dat de jonge grasparkietjes harde poep aan hun pootjes hebben zitten.
Moet je dit er gelijk afhalen anders krijgen ze misvormde pootjes.

Je moet de jonge in lauw water zetten in de wasbak dat alleen de pootjes nat worden.
Laat ze er even in zitten dat de poep zacht wordt en dan moet je voorzichtig proberen het er af te halen.
Soms wil het er niet allemaal af in 1 keer.
Dan moet je het de dag er na weer doen.
Haal de poep uit het broedblok anders krijgen ze het weer.
Als je kweekt met grasparkieten moet je dit elke dag controleren.
De meeste ouders zijn heel schoon en ruimen de uitwerpselen van de jongen op maar soms zijn er ouders bij die dat niet doen.

Zelf kweek ik ook met grasparkieten en elke dag controleer ik elk broedblok.
Er is bij mij maar 1 koppel die de broedblok niet opruimt dus help ik haar gewoon.
De eerste jongen van het koppel hadden ook poep aan hun pootjes zitten toen heb ik ze op de zelfde manier behandeld als ik hier boven heb verteld.
Als dit koppel jongen heeft dan haal ik elke dag de poep uit het broedblok zo krijgen de jongen daar geen last van.

Ik hoop dat ik je zo heb geholpen.

Groetjes Denise