Na 6 maanden bijten

Gestart door Pixel, mei 08, 2010, 10:26:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pixel

Ik heb Pixel nu 6 maanden. Hij was ongeveer 6 tot 8 weken toen ik hem kreeg. In het begin was hij heel erg lief en tam. Hij kwam bij me zitten en ik kon alles met hem doen na wat oefen. Nu is pixel sinds ongeveer een maand begonnen met pikken en wil hij ook helemaal de kooi niet meer uit. Sinds een paar dagen valt hij me hand gewoon aan als ik die in de kooi steek. Hij bijt dan heel snel en heel vaak, tot bloedens toe. Ik ben niet anders geworden in het gedrag tegenover Pixel. Ook trek ik mijn hand niet weg als hij me heel hard en vaak probeert te bijten. Ik ben al een paar dagen bezig om het bijten af te leren. Maar het wordt steeds erger. Eerst was hij wel lief als hij uit haar kooi was, maar nu bijt hij ook als hij eruit is. Hoe wordt pixel weer de oude, of kan het een reden hebben dat hij zo bijt?

Ik heb de zoekfunctie en de website al geprobeerd, maar niet echt antwoord op mijn vraag gekregen.

sweetmoby

Phoe,tja het eerste wat in me opkomt is pubertijd? ???
het zal ook wel een vorm van dominantie wezen hij probeerd nu jou ervan te overtuigen dat HIJ de baas wil zijn...
en dat is natuurlijk niet zo..
ik denk dat je vol moet houden,je niet laten kennen?

maar hopelijk reageren er nog meer en kunnen ze jouw verder helpen..

groetjes!

Sjaakie

Inderdaad negeren en lijkt mij ook de parkietenpubertijd.
Mijn parkiet wil weleens beschermend overkomen bij eten of speeltjes en dan bijt hij ook. Dan wijs ik belerend met mijn wijsvinger en zeg ik altijd, wie is de baas... ik ben de baas (meer eigenlijk als geintje) maar dan zet hij gelijk zijn kopveertjes op en begint tegen mijn vinger aan te tikken en geluidjes te maken.
Het is dan net of hij het snapt en dan wil slijmen  :P