Wil maar niet tam worden;

Gestart door Vogelfreak37, mei 07, 2010, 23:27:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vogelfreak37

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en heb een probleem met mijn grasparkiet.

Toen ik mijn jonge grasparkiet van een paar weken aaschafte, wist ik totaal niet hoe ik dit diertje moest opvoeden. Ik had eerst onderzoek moeten doen, maar deed dat helaas niet vanwege mijn enthousiasme. Ik besloot hem/haar als eerst rond te laten vliegen in het huis in plaats van hem/haar eerst handtam te maken in de kooi. Toen het tijd was om te gaan slapen kon ik het beestje maar niet te pakken krijgen uit het gordijn, hij/zij vloog telkens weg. Nou heb ik inmiddels geleerd dat ik niet meer als een dolle rund achter hem/haar aan moet gaan, omdat het beest anders bang van mij wordt. Vanwege dit probleem heeft het beestje zelfs moeten overnachten in het gordijn. Dat vind hij naar mijn inziens wel fijn, maar als het goed is ben ik zijn/haar baasje en ik wil zelf toch wel beslissen wanneer hij/zij de kooi weer in moet.

Ik heb gelezen dat ik mijn hand in de kooi moet doen en kijken hoe het beestje zal reageren, eerst vladderde het beestje weg, en ik trok mijn hand pas terug wanneer hij/zij weer gekalmeerd was. Dit deed ik 4 dagen achter elkaar en vaker dan 6 keer per dag. Nog steeds wilt hij/zij niet op mijn vinger komen. Zal het aan mijn geduld liggen (dat is wat ik hoop) of zal het een ander probleem zijn ? Ik ben echt erg bezorgd.

Voor de rest ben ik gewoon heel lief tegenover mijn vogeltje, ik praat altijd zachtjes tegen hem/haar en probeer hem nieuwe dingen te leren. Het beestje eet ook gewoon uit zijn voerbakje en houdt ook van trosgierst, maar eet nog niet uit mijn hand.

Ik hoop dat jullie mij zo spoedig mogelijk kunnen helpen met mijn probleem, alvast bedankt.
vogelfreak37.

Manji

#1
Je hebt een verkeerde start gemaakt door hem/haar eerst rond te laten vliegen.
Blijf elke dag met je hand in de kooi totdat hij/zij er aan went.
Ik zal je 2 linken geven,waar je veel van kunt leren.


http://www.youtube.com/watch?v=BNi1rJZ_-_0

http://www.youtube.com/watch?v=gctd1yIZ0Mc&feature=related

Ik heb mijn parkietje sinds december vorig jaar en die is nog niet tam.
Maar hij maakt wel vorderingen,dus geduld is een schone zaak.

Succes!

Mirjam

Hoi,

Inderdaad met heeel veeel geduld en doorzettingsvermogen kom je een eind hoor!!!

Mirjam

Vogelfreak37


NatasjaTommy

Ik heb mijn parkietje eerst een paar dagen laten wennen aan de omgeving.Toen heb ik
gewoon het deurtje open gezet en is ze eruit gekomen.En ze is wel gewoon tam
geworden.Ze komt op mijn vinger zitten op mijn hoofd enzovoort.