Kan voeder / waterbakje niet vinden?

Gestart door Bas85, mei 07, 2010, 13:51:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bas85

Hoi,

Ik ben Bas en ik heb sinds kort (maandag) een parkietje gekocht. Hij is nu rond de 7 รก 8 weken oud.
Ik heb hem uiteraard gekocht toen hij zelfstandig at bij de vorige eigenaar.
Hij was in het begin heel stil, en begint nu steeds meer te wennen heb ik het idee. er komt sinds vandaag af en toe ook wat geluid uit, en soms fladdert ie wat heen en weer. hij at toenet ook wat trosgierst uit mijn hand, dus dat is een goed teken.

Ik heb alleen een vraagje; ik heb het idee dat ie niet weet waar zijn voederbakje zit. ik heb em sinds ik dat ik hem heb niet uit zijn bakje zien eten / drinken. ik heb in het begin wel wat zaad op de bodem gestrooid, en dat eet ie wel op, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Hoe krijg ik hem zover dat ie weet dat er voer / water in zijn bakje zit?

vr gr Bas  :)

Robin en Nickey

Hoi,

Over het algemeen vinden ze als het goed is wel hun voer/drinkbakje. Las hier al eerder een keer de tip om de bakjes eventueel wat lager te hangen?? Zelf heb ik m'n pietjes nu net een week en was in het begin ook ongerust dat ze de voerbakjes niet zouden vinden. Ik heb er toen aan 1 kant een klein stukje trosgierst boven gehangen en daarmee vonden ze niet alleen die lekkere trosgierst maar ook hun voer :)

Bas85

thanks voor je reply :)

ik heb het voerbakje nu op de bodem gezet, op de plek waar eerst een schaaltje met zaad stond (waar ie zeker weten uit heeft gegeten), dus moet niet meer zo moeilijk zijn lijkt me. zodra ik zie dat ie eet hang ik em terug.