Nieuwe Hobby: Het Waterbakje

Gestart door SubSpace, september 14, 2005, 18:36:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

SubSpace

Onze nu ongeveer 12 weken oude grasparkiet heeft sinds enkele dagen (we hebben haar nu zo'n 7 weken) een nieuwe hobby: houtsnippers van de bodem van de kooi, veertjes die ze daar vind en velletjes van de grotere zaden worden allemaal in het waterbakje gedumpt.

Als ik het water ververs zitten er binnen enkele uren weer allerlei al dan niet identificeerbare objecten in het bakje. Onze vorige parkiet vond het altijd al leuk om een poging te doen plantjes te kweken in z'n waterbakje, maar dit is toch niet echt fris lijkt me.

Het waterbakje is natuurlijk heel lief en er moet dan ook uitgebreid in getwiet worden en worden geexperimenteerd met de echo.. heeft iemand een idee hoe ik haar zover krijg haar waterbakje niet te vervuilen?


PS: ik roep al een aantal weken dat het een vrouwtje is, maar m'n vriendin is het er niet mee eens, hoewel ze nu toch een beetje begon te twijfelen. Na hoeveel weken ongeveer geeft de kleur van de 'neus' hier uitsluitsel over?

Ingrid

Hoi Subspace,

Welkom op het forum! Wat betreft het waterbakje vervuilen denk ik niet dat dat af te leren is. Dat is mij nog niet gelukt tenminste ;).

Lees ook eens hier: http://www.parkietenfreak.nl/r-etiquette.php

Het geslacht van een grasparkietje weet je na de eerste jeugdrui, zo rond de drie à vier maanden. De neusdop zal blauw verkleuren voor een mannetje en bruin voor een popje.

Groetjes, Ingrid

SubSpace

#2
Als ik dat zo lees, heb ik het nog getroffen ;)

Dit is de eerste parkiet die ik heb met deze hobby, maar tot nu toe trekt zij nog niet onze aandacht om de boel te verversen. Drinken is toch veel leuker uit onze glazen ;)

Evenals badderen overigens, dat badje in aanmaaklimonade had toch een wat minder prettig effect op het verenpak, en natuurlijk is Cola ook erg interessant, dus dat is nog een beetje uitkijken :rolleyes:

Overigens is ze momenteel in de rui, dus ik hoop binnenkort dan toch echt uitsluitsel over het geslacht te hebben, maar zoals ik al zei heb ik al een tijdje het idee dat het een vrouwtje is.

Sonja

Hoi Subspace,

Hier kun je jouw parkietje vergelijken met andere parkietjes, om erachter te komen, of je een mannetje of een popje hebt:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?sho...e++of++vrouwtje

Ik heb even op je avatar gekeken, en het lijkt mij meer een mannetje te zijn. De tijd zal het leren. ;)

Groetjes, Sonja.

SubSpace

#4
Mja, dat dacht ik toen ook nog :) Dat was een foto op de dag van aanschaf.
Ik zal binnenkort eens een nieuwe foto maken. De schijnbare kleur verschilt ook heel erg met het soort licht en de intensiteit ervan.

SubSpace

#5
Ik heb Ziggy maar meteen even aan het poseren gezet, en zo op de foto lijkt het ook weer eerder een mannetje, maar goed.. in het daglicht is ie nog behoorlijk roze in ieder geval.

Ziggy 14 September 2005

Nu we toch bezig zijn. Hier als slachtoffer van een grote schoonmaakbeurt na een bad in de aanmaaklimonade:

Ziggy gedouched (15 Augustus 2005)

Zoals je kunt zien op de laatste foto is hij/zij gekortwiekt. De winkelier heeft expres maar 1 vleugel gekortwiekt, omdat dit effectiever zou zijn. Met beide vleugels zouden ze gewoon wat harder klapperen en alsnog alle kanten opvliegen. Nou, asymetrisch gekortwiekt dus precies hetzelfde hoor, na een kwartiertje oefenen ;)

welkom op het forum ;)
Ziggy is een mannetje ;)
gr safrena

SubSpace

Iedereen bedankt voor de verwelkomingen trouwens :)
Eerlijk gezegd weet ik niet hoe regelmatig ik hier zal posten, ik volg al zo veel forums :)

Eenzijds ook wel goed als Ziggy een mannetje is, de naam is immers afgeleid van David Bowie z'n bijnaam :)