Wat Is Billy Nou...?

Gestart door Chantalleke, september 15, 2005, 10:08:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chantalleke

Hoi Allemaal,

In het topic http://forum.parkietenweb.nl/index.php?sho...e++of++vrouwtje heb ik al een fotootje van Billy toegevoegd en er bij gezet dat het een mannetje is. Dit komt omdat én de kweker, én de eigenaar van de dierenwinkel én de dierenarts allemaal zeggen dat het een mannetje is (dat kun je toch ook zien aan het achterwerk heb ik altijd begrepen. Of is dat pas als de vogel geslachtsrijp is?? :blush: Lijkt me ook wel logisch eigenlijk )

Maar als ik nu in het topic http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=2365 de reactie van Ingrid lees ga ik toch wel twijfelen.
"Bij een jong mannetje is de neusdop rose en bij een jong popje witachtig of lichtblauw met wit rond de neusgaatjes."

Bij Sjefke was zijn neusdop ook niet rose en dat is, na zijn jeugdrui, toch echt een echte kerel gebleken  :P  Nu maakt het me verder ook niet uit wat Billy nu is, maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar jullie mening.

Zal het fotootje hier ook nog klein toevoegen ;)

Groetjes,
Chantal


[verwijderd door de beheerder]

Safrena

#1
Hey Chantal

Het is inderdaad zo dat een jong mannetje een roze (vleeskleurig) tot paarse neusdop heeft die blauw wordt

Een jong popje heeft een lichtblauwe met wit randje rond de neusgaatjes en wordt later bruin.

Op de site van parkietenfreak bij dagboek van een jonge grasparkiet kun je even kijken daar kun je de ontwikkeling van de kleur van de neusdop van een mannetje zien ;)

http://www.parkietenfreak.nl/r-dagboek.php

vele groetjes

Chantalleke

Hoi Safrena,

Zo paars als de neusdop van Croky is die van Billy nooit geweest  :D  (en van Sjef trouwens ook niet)

Als ik kijk naar Simba van Sjuh of Coco van Annerite dan lijken die foto's best op Billy's neusdopje. En daarvan wordt gedacht dat het popjes zijn. Daarom weet ik het even niet meer...hahaha :blush:

Nou het wordt dus een beetje een verrassing en tegen de tijd dat ik er zeker van ben zal ik nog wel iets laten horen. Tot die tijd blijft Billy maar even 'mijn ventje'  :D

Groetjes,
Chantal

Sonja

Hoi Chantal,

Volgens mij is Billy een popje! :)
Het neusdopje lijkt nl. verdacht veel op dat van 1 van mijn parkietjes (Pucky), en dat is ook een popje.

Nou ja, of het een hij of een zij is........lief blijven ze!! ;)

Groetjes, Sonja.

xAnoeskax

Ik denk aan de kleur te zien, dat het een jong mannetje is.
Wat een leuke parkiet trouwens. :)

Ingrid

Hoi Chantalleke,

Ik denk dat Billy een popje is. Het parkietje van een kennis had dezelfde neusdop als Billy en die kleurde pas heel laat bij naar lichtbruin. Pas na de tweede rui toen zij een maand of 8 was.

Groetjes, Ingrid

Chantalleke

#6
Hahaha...Grappig om te zien dat tot nu toe de meerderheid hier ook vanwege de neusdop denkt dat Billy een vrouwtje is.  :D

Gisteren heb ik toch maar even bij mijn vriend gemeld dat ik dus zelf ook steeds meer het vermoeden begin te krijgen dat we Sjefke een vriendinnetje hebben gegeven in plaats van een vriendje. Tot mijn verbazing zei hij 'ik dacht ook zoiets te merken' hahaha :P

Billy heeft echt van de popjes-dingen. Overal aan willen knagen, steeds de kooi willen herindelen en Billy is ook veel humeuriger dan Sjefke.

In het begin was zijn (of zou het echt haar zijn  ;) ) neusdop wel anders van kleur dan nu. Nu is Billy al vanaf de eerste seconde dat hij uit zijn eitje kwam ziek geweest, toen 4 weken lang medicijntjes gehad (2 verschillende kuren nog ook), dus ja, ik kan me ook heel goed voorstellen dat er in dat kleine lijfje van alles in de war is  :blink: Maar goed, vanochtend was de neusdop bijna helemaal roomwit (tegen het beige aan) We wachten dus maar gewoon geduldig af.  :P Gelukkig zijn mijn vriend en ik beide van mening dat Billytje gewoon Billy blijft, of het nu een meisje of een jongetje is :D

Groetjes,
Chantal

Parkieten-Freak

Ik ga ook voor een pop. Leuk joh! :D