Parkiet Weggevlogen

Gestart door Ushuaia, september 10, 2005, 10:38:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ushuaia

Komt mijn moeder me net wakkermaken met de mededeling dat mijn parkietje weggevlogen is  :(
Het badje die aan het deurtje ging, ging er niet meer goed aan zei ze, maar gisteravond heb ik de kooi schoongemaakt en het ging er zeker en vast goed aan,...  :sadsmiley:  :sadsmiley:  :sadsmiley:  :sadsmiley:  :sadsmiley:
Heb al een kweker gebeld maar deze is op reis tot de 19de en zolang kan ik niet wachten, deze namiddag naar een kwekerij dus...  :(


Edit//
Ik heb de titel aangepast.
Een "vermomd" drieletterig scheldwoord staat zo goedkoop......
Gr. PF


Ingrid

Hoi Ush,

Dat is verdrietig nieuws, maar kun je niet eerst afwachten of je parkietje misschien terugkomt? Hang posters ed op, meldt het bij de dierenambulance, asiels, vraag mensen in de omgeving uit te kijken, etc.. Wie weet komt je gevleugelde vriendje wel weer terug.

Groetjes, Ingrid

Jorijn

Dat is zeker geen leuk nieuws.

Zoals Ingrid al zei, zou ik eventjes wachten met een nieuwe parkiet halen. Wie weet komt je parkietje nog terug,

Hang briefjes op enz.
Je kan vragen of je briefjes op kan hangen bij de plaatselijke dierenwinkel.
Als iemand een parkiet vind zal hij/zei toch eten nodig hebben.
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Parkieten-Freak

Ik ben het met Ingrid en Jorijn eens.
Ik zou eerst eens links en rechts bij je in de buurt informeren of iemand jouw parkiet gezien heeft.
Bel ook de dierenambulance bij je in de buurt, en hang briefjes op bij de supermarkt.
Maak eens een flinke wandeling in de buurt en neem trosgierst mee voor het geval je je vogeltje ergens ziet.
Je zult je parkietje er waarschijnlijk niet meer mee terugkrijgen, maar je hebt er dan tenminste wat moeite voor gedaan.
Je kunt dan tenminste nog zeggen" Ik heb goed gezocht en op diverse plaatsen geinformeerd".
Simpel zeggen: "vanmiddag haal ik een nieuwe" is wat mij betreft echt "te kort door de bocht" :excl:
Een parkiet is een levend wezen. Dit vogeltje heeft geen enkele overlevingskans in de vrije natuur als niemand hem vindt.
Ga dus zoeken :excl:


Ushuaia

Het is een levend wezen die inderdaad niet kan overleven in onze natuur,
wij wonen op een appartement, ik denk echt niet dat het werkt om een wandeling te maken en te zoeken.
Wij wonen vlak bij een groot bos, waarschijnlijk zit Titi daar.
Maar begin eens met zoeken?
We hopen dat ze terugkomt, maar ik vrees ervoor.


manette

Hallo Dierenvriend,

Als je niet zoekt, vind je ook niets.

Ik hoop voor Titi dat iemand haar vindt en goed voor haar zorgt. Jammergenoeg zal het haar nieuwe baasje niet lukken om jou te traceren omdat je zelf geen moeite doet.

Ik kan het niet ongezegd laten en het spijt mij dat ik het moet zeggen, maar meteen een nieuw parkietje halen getuigt in mijn ogen niet echt van dierenliefde.

Sterkte ermee.

groetjes,

Manette

es.

wat Manette klinkt misschien hard, maar een beetje gelijk heeft ze wel. :unsure:
Je kan beter wachten, snap ook wel dat je je verdriet misschien wil verwerken met
een nieuwe parkiet, maar voor hetzelfde komt ie terug en dan?

Ga op zoek zet desnoods zijn kooi buiten, je hebt best kans dat ie terug komt.
En zo niet kan je met de tijd altijd nog een nieuw vriendje aanschaffen.
Succes


Annika

mijn schoonzusje haar parkiet is vorig jaar weggevlogen, midden in Utrecht. Ze hebben toen op verschillende plaatsen in de buurt pamfletten opgehangen en in het rijtje vlak bij hen aan iedereen gevraagd of ze een parkietje hadden gezien.
Een week later werden ze gebeld : hij was gevonden!!!
Iemand die zelf de pamfletten niet had gezien, had hem gevonden. Zij werd echter door iemand anders op de hoogte gebracht van waar hij thuis hoorde, door die pamfletten dus!
Proberen hoor!

Ingrid

#8
Ik hoop voor Ushuaia dat er een kans is dat Titi weer terugkomt.
Het onderwerp sluit ik bij deze, er zijn genoeg tips gegeven die kunnen helpen bij het zoeken naar Titi.

Groetjes, Ingrid

*KLIK*