Ziek?

Gestart door Michelle97, mei 02, 2010, 15:13:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michelle97

Hallo.
Mijn oudste en 1ste vogeltje Tommy van ongeveer tussen de 13 en 15 jaar lijkt me ziek of heel erg in de rui.
Op zijn hoofd is hij een beetje kaal maar daar komen nieuwe veertjes heb ik gezien.
Maar hij zit wel elke x op de grond en dan niet te eten van de grond maar gewoon zitten
en dat doet hij eigenlijk nooit!!
Dus zijn dit verschijnselen van iets??

Groetjes

lovesbudgies

Ja, op de bodem van de kooi zitten is een verschijnsel van ziekte, welke ziekte is zo niet te zeggen.

Laat hem zo snel mogelijk door een dierenarts onderzoeken.

Michelle97

Oke me moeder is dierenarts daar zal ik het aan vragen.
Misschien ook te weinig eten,ik heb een voerbak waar elke dag vers in moet
Ze zitten met zijn 4tjes en binnenkort komt er een grotere kooi dus ook meer voer ;)
Ik heb hem net losgelaten,hij heeft wel voer in z'n voerzakje(hoe ik het noem:P
Hij ging op me vinger zitten en trosgierst eten,hij is superlief.
Daarna vloog hij weg enging hij ergens bovenop een doos zitten en eten.
Nu zit hij weer in de kooi om zich heen te kijken

lovesbudgies

Als je vier vogels in één kooi hebt zitten moet je ook meerdere voerbakjes ophangen, liefst één bakje per parkiet.

Je kan voor nu elke dag voer voor hem op de bodem van de kooi strooien, en hang inderdaad maar wat trosgierst voor hem op.

Michelle97

Oke bedankt !
Nu ik toch een nieuwe kooi mag koop ik gelijk meer voerbakjes.
Is het handig om de 2jonkies te scheiden van de ouderen zodat die
met ze 2en zijn.
Want me oudere vrouwtje wilt een nestje maar vind het ook te druk.
Me moeder zegt dat het te druk is voor die 2oudere van mij.
Want de ouderen tommy en elmo pikken toch alleen maar naar
de jongen dus het zal niet super erg zijn om ze te scheiden.
Dan hebben die 2kleintjes ook lekker een eigen kooi en dan hang ik daar een broedhokje bij op
zodat die later ook jongen kunnen krijgen :D

lovesbudgies

Je kan de twee oudere vogels best van de jongere scheiden, dat is geen probleem, soms zelfs beter.

Over het broeden betreft, met de twee oudere vogels moet je niet meer broeden, de kans op complicaties is te groot.
En met de twee jongste moet je wachten tot ze minstens een jaar zijn tot je een nestkastje ophangt.

Michelle97

Oke bedankt voor de tips, ja de 2jongeren doen de 2 ouderen na:P Zoals voeren , soms al paren!
Ik heb ook een topic bij overige vragen over ze ,Geslachten nog steeds onbekend,ik wil echt graag weten wat me 2 jonge vogeltjes nou echt zijn.