wel of niet wegen en dus vastpakken??

Gestart door Robin en Nickey, mei 02, 2010, 11:12:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robin en Nickey

Hoi,

Met een paar dagen zit de eerste schoonmaak van de kooi er aan te komen en had bedacht om dan de pietjes gelijk nog een keertje te wegen. Dit omdat Damion bij aankomst met zijn 6/7 weken al behoorlijk aan het gewicht was (49 gram) en ik nog wat aan het stoeien ben met de hoeveelheid voer die ik ze moet geven (ze krijgen Xtravital). En ze eten ook allemaal wel uit de bakjes maar vind het ook lastig te zien of ze allemaal genoeg eten. Robin struint meestal als eerste alle bakjes af dus mogelijk dat zij naar verhouding meer binnen krijgt dan de mannen?

Wat betreft het wegen zit ik nu enkel te twijfelen of het wel zo verstandig is om te doen. Ik ben nl lekker met ze bezig om ze te laten wennen aan mijn hand in die kooi en dat die hand geen gevaar is. Maar als ik ze moet vastpakken zal dat wrsl een hoop stress opleveren. Ze zien er verder goed uit en zijn lekker actief.

Petr@

Wat ik altijd deed  was een stukje trosgierst neerleggen op de weegschaal. En daar vlogen ze dan op af en zo kon ik ze 1 voor 1 wegen zonder vast tepakken.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

lovesbudgies

Je kan best even wachten tot ze wat tammer zijn hoor, of je nou nu of over een paar weken weegt maakt niet zoveel uit, aangezien er
geen dringende medische reden voor is.
Je mag ervan uitgaan dat als je per parkiet anderhalf schepje per dag geeft, je voor vier voerbakjes hebt hangen en er de volgende ochtend nog wat over is van de Xtravital, ze allemaal genoeg eten. Als een parkietje te weinig binnenkrijgt merk je dat gelijk, dan daalt de bloedsuiker en worden ze zo sloom dat je ze zo op kunt pakken.
Ik denk dat Robin eerder als eerste alle lekkere zaadjes eruit haalt dan dat ze zoveel meer eet dan de rest. ;)

Robin en Nickey

Dan wacht ik wel met wegen totdat ze tammer zijn en ik ze inderdaad met bv trosgierst op de weegschaal kan lokken. Vind het zo zonde nl om hun vertrouwen te schade ( is immers sneller gedaan dan het weer terug te krijgen).

Ik heb inderdaad 4 voerbakjes hangen en die zijn tot nu toe elke keer helemaal leeg. Ze zijn allemaal even actief dus dan zullen ze inderdaad allemaal genoeg binnen krijgen alleen is Robin zo slim om overal gelijk het lekkerste uit te vissen.

Dank je wel voor jullie antwoord!