Voliere in zomer buiten, winter binnen

Gestart door Rianntjee, april 29, 2010, 12:54:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rianntjee

Hallo,

ik heb een vraagje.
Ik heb een voliere met 4 parkieten in. Deze voliere wil ik graag in de lente, zomer en herfst buiten laten staan en in de winter weer binnen halen..
Zou dat kunnen of is dat verwarrend kwa temperatuursverschil?? Van de ene kant denk ik ook weer dat t niets uitmaakt omdat t binnen ook altijd rond de 20 graden is.. Ook in de winter..

Groetjes, Rianne

lovesbudgies

Je mag je parkietjes buiten zetten als de buitentemperatuur hetzelfde is als binnen, dus ongeveer 20 graden, 's nachts mag het niet veel kouder zijn, dat is het binnen immers ook niet, je kan je parkietjes dus pas permanent naar buiten verplaatsen als het zomer is.
In de herfst mogen ze nog buiten blijven, omdat ze dan een dikker verenpakje ontwikkeld hebben. Je mag ze ook in de winter weer binnenhalen.
Dan zullen ze behoorlijk in de rui gaan, omdat het binnen ineens zoveel warmer is. Vandaar dat je ze in de lente daarna niet permanent buiten
mag zetten, maar pas -net als hierboven staat- weer in de zomer, als de buitentemperatuur dag en nacht hetzelfde is als binnen, rond de 20 graden.

Oftwel, zomer en herfst buiten kan, winter binnen kan, maar lente buiten niet, dat is te snel, pas in de zomer weer naar buiten.