moppie aan de race

Gestart door boefje, april 11, 2010, 17:25:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

boefje

Beste mensen,
Hierbij heb ik jullie advies nodig, mijn lieverd Moppie (zie foto) zit sinds gisteren aan de diarree, hij is super actief eet goed drinkt goed reageert overal op, maak me alleen zorgen dat het uitdroging word, hebben jullie een medicijn wat tegen de diarree is? kunnen jullie mij iets adviseren ?

bedankt
groetjes en snavel kusjes van Moppie

Wouter

Het is niet verstandig zelf te gaan dokteren met medicijnen.
Diarree is nooit een goed teken. Het is verstandig even langs een vogelarts te gaan.

boefje

hey Wouter,
Ik was ook niet van plan om zelf te gaan dokteren ik heb jarenlang vogels gehad, heb er nu dus nog eentje over uit eigen kweek waar ik ontzettend trots op ben! maar de vraag is eigenlijk of iemand een soortgelijk geval heeft mee gemaakt en hij of zij dus weet wat ik er eventueel aan kan doen , mocht dit niet zo zijn ga zeker na de vogelarts!
Groetjes

Wouter

Citaat van: boefje op april 11, 2010, 17:40:13
of iemand een soortgelijk geval heeft mee gemaakt en hij of zij dus weet wat ik er eventueel aan kan doen , mocht dit niet zo zijn ga zeker na de vogelarts!

Een soortgelijk geval hoeft niet gelijk dezelfde oorzaak te betekenen. Dus hoeft hetzelfde medicijn ook niet gelijk te werken. Ik wil je echt aanraden om naar de vogelarts te gaan en naar hem te luisteren.

lovesbudgies

Hoi!

Had je dit stukje van de site al gelezen? http://parkietenfreak.nl/ziektenatmf.php (even scrollen)
Daar staan nog wat tips in die je kunt gebruiken. Zorg nu voor rust en warmte, een behandeling met een warmtelamp is aan te raden.
Geef hem even geen groenvoer, maar alleen zijn zaadjes.
Heeft hij morgen nog steeds last? Dan zeker even langs een vogelarts om zijn ontlasting microscopisch te laten onderzoeken.
Beterschap voor Moppie!

boefje

hey, ben bij de dierenarts geweest, ik heb nu een ontwormingskuur gekregen, kon het beste dit via het bekkie toedienen, dit zonet gedaan, morgen even afwachten. hij is nu wel een beetje ondersteboven van de kuur vond dit niet echt leuk.
jullie horen nog van me
bedankt voor de tips en de reacties!!
pootje van moppie