tweede parkiet

Gestart door -twinkey-, april 10, 2010, 13:06:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

-twinkey-

Hoi iedereen,
ik heb een grasparkiet. Ik probeer hem tam te maken maar dat lukt niet omdat onze stomme poes steeds naar hem toe gaat. Ook al bescherm ik hem zo goed mogelijk er tegen. (mijn vorige is ook al opgegeten :( door die poes toen ik op school zat en mijn moeder hem alleen had gelaten). Nu wil ik er een tweede bij nemen omdat hij dan niet meer zo alleen is. Het is een mannetje en hij is ongeveer 1 jaar oud.
Wat kan je dan het beste kopen. Een mannetje of een vrouwtje en moet ik dan er ook nog andere spulletjes bij kopen.
Er zit nu al een spiegeltje, een laddertje, een stukje touw, 2 waterbakken, 2 voerbakken en een sepa in.
Groetjes Sylvia
8)

pbos

Hoi,

het maakt niet zoveel uit wat je bij een mannetje doet. Die keuze is aan jou. Twee mannetjes gaat bijna altijd goed samen. Maar een popje bij je mannetje kan natuurlijk ook prima. Mss worden ze wel verliefd en kun je ontzettend veel plezier beleven aan hun! Je hoeft niet veel aanpassingen te doen voor een tweede vogeltje. Helemaal omdat je al twee water en voerbakjes hebt. Misschien is het wel leuk om een schommeltje in je kooi te hangen. Dit wordt vaak wel gewaardeerd door parkietjes. Is je kooi trouwens wel groot genoeg voor twee parkietjes?
Waar ik wel wat aan zou veranderen, is je poes. Helemaal omdat hij/zij de vorige ook al opgegeten heeft. Je zou er voor kunnen kiezen om je vogelkooi in een kamer te zetten waar je poes niet komt!

Wouter

Het is niet erg handig om, als je een poes hebt, een parkiet te nemen, tenzij je maatregelen neemt, zoals de parkiet op een kamer waar de poes niet mag komen. En dan nog neem je risico's. Maar goed, helaas is dat jullie keuze..

Als je parkiet tam is, als hij dat al wordt, moet je nog meer oppassen. Parkieten moeten vrij rond kunnen vliegen, maar jij moet zorgen dat er geen gevaren voor hem zijn, dat kan hij zelf niet doen..

Een mannetje of vrouwtje erbij maakt op zich niet zo uit. Spiegeltjes zijn de meningen over verdeeld.. De een vindt van wel, de ander vindt van niet.. Over het algemeen houden parkieten van slopen, belletjes, schommeltjes etc. Je moet zelf maar even kijken waar hij van houdt.
Sepia is overigens erg zout. Als deze op is, koop dan liever een mineralenblokje.
Daarnaast ben ik een voorstander om, zeker aan het begin, meer voerbakjes dan parkieten te plaatsen. Dan hebben ze allebei wat te kiezen. ;)

-twinkey-

Ik heb net een mannetje gekocht. Ik heb ze allebei apart gezet en ze zitten nu een beetje vreemd naar elkaar te kijken.
En ik ga heeeeeeeeel goed oppassen op die poes. Dat deed ik altijd al maar ja als je even op school bent.
Nu nog even een naam verzinnen en dan lekker luisteren naar hun gewetter  :D

pbos

Heel veel plezier gewenst met je nieuwe mannetje!! En hou die poes maar uit de buurt...

lovesbudgies

In dit topic staan nog wat handigheidjes om te ongelukken met poezen te voorkomen: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=22708.msg128996#msg128996