Afmetingen broedblok

Gestart door thamastaah, april 07, 2010, 20:28:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

thamastaah

Via internet heb ik een Boon tropenblok besteld. De afmetingen stonden niet duidelijk vermeld, maar omdat het om een tropenblok ging heb ik hem toch besteld voor mijn parkieten. Vandaag heb ik de bestelling ontvangen, maar het tropenblok blijkt een stuk kleiner te zijn (afm. 11*11*18 cm) als een broedblok wat ik al eerder gekocht had (afm. 17*17*25).

Is het kleine tropenblok groot genoeg om mee te broeden of zou deze te klein zijn en moet ik toch een broedblok kopen wat een slag groter is?




lovesbudgies

Het blok is echt te klein, een broedblok moet minstens 15x15x25 cm. zijn en met een invlieggat van 4 tot 6 cm.

thamastaah

Bedankt voor de reactie, voor welke vogel is dit broedblok dan wel geschikt?


lovesbudgies

Voor de kleinere tropische vogeltjes die in een gesloten nestkastje broeden, zoals de Gouldamadine, en sommige soorten vinkjes.  :)

NickyRose

Meer voor puntsnaveltjes, geen kromsnavels. ;)

karin v h

#5
Ik heb een broedblok gekocht van 15d-15b-25h cm. maar ik merk dat mijn parkietjes het eng vinden omdat het zo groot is.
Hebben jullie hier ook ervaringen mee, ik wilde n.l. vanmiddag een kleiner broedblok gaan komen maar ga nu twijfelen?

Ik kan mij herinneren dat mijn vorige broedblok breder was dan 15 cm. dat was minstens 20 cm. en deze is dus 25 cm. hoog en die van mij was iets van 15 cm. hoog?

lovesbudgies

Je hebt nu al de kleinste maat, zeker niet kleiner gaan. Dan wordt het een druk en opgekropt zooitje daarbinnen, haha.
Nee, maar even serieus, je hebt kans dat de kleinste dan geplet worden.

Je kunt natuurlijk wel een andere vorm blok nemen, van ongeveer dezelfde grootte. Voor een boomstamblok geldt dan weer dat je een valkenblok
moet nemen, wat de blokken voor grasparkieten zijn veel te klein.

karin v h

Ik heb vandaag toch een iets minder hoog blok gekocht, verdere afmetingen hetzelfde. Ik ontdekte dat het blok wat ik had een hele kleine opening had, degene die ik nu heeft een grotere ingang! Dat was wat jullie ook beschreven. ;)

lovesbudgies

Aha, dat zou het best een geweest kunnen zijn!

Veel succes met het kweken! ;D

karin v h

Tot op nu ging alleen het vrouwtje van ruim 9 jaar kijken, ben ik niet zo blij mee, :o het was voor de kids van 3 jaar oud bedoeld. ;)

We wachten af, anders volgend jaar nieuwe kansen en dan hebben we het blok vast in huis.

BudgieMe

Kweken met meerdere vogels samen kan alleen als ze allemaal mogen, even aantal geslachten zijn liefst vaste koppels en er meer blokken dat poppen zijn.
Anders heb je oorlog straks,...

karin v h

Er is één vast koppel bij, 2 loslopers en 2 oudere.
Ik heb desnoods zo een broed blok bijgehaald.

lovesbudgies

Hee, ik heb ook een Poekie en een Sammy. :P

Om problemen voor te zijn zou ik ze toch apart zetten met een blok. Popjes kunnen echt heftig zijn als het om broeden gaat!

karin v h

Ik weet er alles van de vorige keer is het bij mij tot bloedens toe gegaan.

Ze vinden tot op heden het broedblok eng, dus het gaat goed. ;D