Hormonen?

Gestart door EvelienM, april 05, 2010, 14:26:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lovesbudgies

Waarom doe je de ab niet gewoon door het drinkwater? Dan heeft hij geen plakveren meer en hoeft hij ook niet meer worden vastgepakt.
Ik begrijp je wel hoor, ik ben laatst ook gestopt na vier dagen met een kuur die tien dagen had moeten duren, ik kreeg het niet voor
elkaar, hij was zo aan het tegenstribbelen, en hij durfde op een gegeven moment zelfs niet meer bij me in de buurt te komen, bang dat hij
weer dat vieze zoete spul zou krijgen.
Ik heb toen de arts gebeld en zij heeft een ab voorgeschreven die makkelijk door het water kan en die goed gedronken wordt,
ik ben nu wel wat langer bezig, maar die stress is tenminste weg!

EvelienM

dat is nog een poging waard, ik ga het eens proberen!
dankjewel!

Parkieten-Freak

#22
Jullie beslissing om te stoppen met de antibiotica vind ik een hele reële.
Als ik het zo lees is Puf wat verzwakt (hij heeft moeite met evenwicht bewaren). Dit is mogelijk het gevolg van zijn slechte eetlust, het is nu belangrijk dat hij goed gaat eten om weer wat op krachten te komen.
Laten we hopen dat hij weer opknapt.
Mocht dit niet het geval zijn, dan denk ik niet dat Puf gebaad is met nog meer antibiotica. Enerzijds op dit moment niet niet vanwege zijn matige conditie, anderzijds niet omdat Puf al aardig op leeftijd is en daar komt nog het volgende bij: luchtweginfecties zijn bij vogels (met name in een laat stadium) erg moeilijk behandelbaar. Dit komt door de complexe anatomie van de luchtwegen en de uitgebreidheid van de oppervlakte van de longen/luchtzakken.
Veel sterkte met Puf, laat hem maar lekker zijn gangetje gaan.

Edit://
Ik had de laatste berichten niet gelezen, door het drinkwater kun je nog proberen.




EvelienM

jippie, puf is al een stuk actiever weer, en hij eet ook weer andere dingen dan alleen trosgierst!
het is alleen nog even de vraag hoe ik zijn veren wat zachter en soepeler krijg, want ik wil m niet verkouden maken door met water te gaan sproeien ofzo.
iemand nog tips?

Parkieten-Freak

fijn dat het al weer beter gaat Ik zou hem gewoon op het warmste moment van de dag een badje aanbieden...... :)


EvelienM

hoi allemaal!
2 weken heeft het geduurd, de goede periode.
helaas is puf nu weer onwijs benauwd, doet niet zoveel meer en ik denk dat hij niet meer lang te leven heeft
het erge is dat we zo op vakantie gaan, ik voel me echt machteloos.
mijn moeder komt oppassen, heb het adres van de dierenarts al achtergelaten (voor medicijnen, maar denk eerder voor een spuitje), dus we zullen zien.
tot over een week :-(
eef

hillie

Jeetje wat naar Eef hopelijk knap puf nog wat op.
En kan toch gerust op vakantie gaan.

EvelienM

ben terug van vakantie, m'n ma heeft puf goed verzorgd, het begin van de week was ie wat wiebelig en at ie niet veel,maar sinds vrijdag is ie weer fiks aan het eten, van alles en nog wat, drinkt goed, ontlasting ziet er goed uit, hij kletst en reageert goed, ik snap er niks meer van. het ene moment denk ik dat ie doodgaat, het andere moment is ie weer zo levendig als wat. ik merk nu geen benauwdheid meer, dus we zullen zien, ik zorg ervoor dat ie 2x per dag goed eet en dat er verder genoeg voer in zijn kooi ligt als ik werken ben, raar beessie is het, sterk vooral...
groetjes, een opgeluchte eef