Kweker of dierenwinkel?

Gestart door Lesley, april 05, 2010, 12:16:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lesley

Hallo ik ben lesley 14 jaar oud.
Mijn vader kweekte altijd gouldamadines.
en vroeger kreeg ik dan een eigen vogeltje die ik mocht onderhouden.
Gisteren hadden we een heel gesprek over vogeltjes.
en kwam mijn vader op het idee om maar een grasparkietje aan te schaffen die je tam kunt maken.
Kent iemand een kweker in Overijssel , dichtbij hengelo?
of kan ik ook gewoon een parkietje van bijv. dierenwinkel Doby kopen ( en zijn er op dit moment van het jaar ook jonkies bij doby?)

MVg lesley

Topictitel gewijzigd. Gr. Lovesbudgies

Mickey2010

nee bij dobey zijn de al meer dan 12 weken, nog wel redelijk jong, maar ik weet niet of je dat wil
denk dat ze nu 14 weken zijn, ik ben daar ook geweest.
er zit wel een goede kweker in enschede die heeft over een week of 6 of 7 wel weer vogeltjes die weg mogen, die kun je volgen op een site maar moet je reserveren!!

groetjes

Grasparkieten kwekerij

#2
Hallo,

Ik heb op het moment weer jonge grasparkietjes van verschillende koppels.
De meeste jonge grasparkietjes maak ik handtam.
De jonge grasparkietjes blijven bij hun ouders tot ze helemaal zelfstandig zijn dat is tussen de 6 en 8 weken.
Ook kan ik vaak al tussen de 6 en 8 weken zien wat mannentjes en popjes zijn.
De jonge grasparkietjes zijn nu nog geen week oud.
op 06-06-10 is het eerste jong uit het ei gekomen.
En er zijn er inmiddels al 8 jonge grasparkietjes geboren.

*Knip* Link verwijderd. Gr. Lovesbudgies

Ik woon zelf in Zwolle.

Ik weet nog niet welke kleuren de jonge grasparkietjes krijgen want dat is elke keer verschillend.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Denise

Kristof

weet niet of je hier veel aan hebt maar om een tamme te krijgen zou je best bij een kweker gaan


waarom ? dierenwinkels kopen hun vogels ook van kwekers maar die vogels zijn meestal afdankertjes en zijn meestal ook te oud zoals direnkwekerij hier boven al zei

popje / man : maakt op zich niet veel uit kies je zelf


ik zelf heb vroeger een hand tamme gehad maar die heb ik groot gebracht met de spuit

ik denk als ze zelfstandig eten enz gewoon beginnen met tam maken dat is de beste tijd tenzij je spuit wilt geven zoals ik



als je hulp nodig hebt met tam maken laat me gerust weten in dat heb ik echter wel veel ervaring

groetjes , K

lovesbudgies

Parkietjes horen gewoon eten van hun ouders te krijgen totdat ze 6 weken zijn en zelfstandig zaadjes beginnen te eten.
Bij 'een spuit geven' oftewel met de hand voeden is het lang niet altijd zo dat parkieten daar tammer van worden,
plus dat ze een heel stuk parkietenmanieren en opvoeding van hun vader missen wat later kan leiden tot problemen in
de omgang met andere soortgenootjes.