Wie heeft er ook maar 1 grasparkiet?

Gestart door Mickey2010, april 03, 2010, 23:10:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mickey2010

hallo,
ik heb sinds 2 weken een grasparkiet, Mickey.
het is een mannetje hij is nu 7,5 weken oud hij is vrij bang.
eet nu wel trosgierst maar van een afstand uit mijn hand.
als ik de kooi weer dicht doe omdat ik denk dat hij geen zin meer heeft maakt hij direct vollop lawaai.
dan denk ik dat hij wel aandacht wil maar hij is bang voor mijn hand, heel soms kan ik redelijk in de buurt komen en hem proberen te aaien maar als snel is die na 2 keer iets aanraken weer weg.
hij maakt verder overdag wel wat geluidjes en reageerd op de vogels buiten maar ik ben bang dat hij misschien toch aandacht te kort komt.
ik heb ook nog 2 kleine kinderen dus overdag is het lastig met tam maken.

ik ben nog steeds aan het denken over de voor en nadelen voor 1 of 2 grasparkieten.
Wie heeft er ook maar 1 gras parkiet en hoeveel zijn jullie thuis en waarom heb je er maar 1?
en wie heeft er na een tijdje toch gekozen voor 2?
en wat is daarvan de reden? en heb je er spijt van ja of nee?
zijn ze beiden tam?

ben erg benieuwd naar veel reacties om een overweging te kunnen maken!!

bedankt


Ingrid

De vragen die je stelt zijn al veelvuldig op het forum voorbij gekomen en beantwoord ;) Gebruik maar eens de zoekfunctie: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search;advanced;search=

Een aanrader om door te lezen is het discussietopic "Is het verantwoord om één grasparkietje te houden": http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=11006.0
Ik denk dat je dan ook wel het antwoord vind op devragen die je nu hebt. Blijft er nog iets onbeantwoord dan kun je je vraag uiteraard op het forum stellen.

Robin en Nickey

Hoi,

Voor wat betreft 1 of 2 grasjes....Ik hoop een dezer dagen ook weer grasjes te hebben (heb al alles in huis behalve nog de grasjes zelf :)) en heb er bewust voor gekozen om er gelijk 2 te nemen.  1 alleen is ook maar zo alleen (grasjes vormen toch graag koppels) en als ik niet thuis ben hebben ze ook altijd nog elkaar.  Hoe dat verder gaat met tam maken met 2 tegelijkertijd zal de tijd uitwijzen maar ik heb er erg veel zin in om mijn tijd ( en heel veel geduld) in te gaan steken.  Heb vroeger ook 2 grasjes bij elkaar gehad, zijn toen niet gelijkertijd gekomen en dat is erg goed gegaan. De jongste was alleen minder tam (maar heb ik ook minder tijd ingestoken) maar luisterde goed naar de oudere parkiet. Denk wel dat het leuk is voor Mickey om er uiteindelijk een 2de grasje bij te nemen.