kan ik beter voor een man of vrouw kiezen?

Gestart door InekeTinekeToverfee, april 03, 2010, 10:10:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

InekeTinekeToverfee

Een maand geleden is Witje helaas overleden. Ze was negen jaar en opeens doodziek. Ik ben met haar naar de da gegaan met het idee dat het een kropontsteking betrof. Dit was het niet. De da kon niet goed bepalen wat het dan wel was (poep onderzoek, kroponderzoek). Witje heeft het dus niet gered.

De andere drie parkieten (twee man en een pop) moesten natuurlijk wennen aan de nieuwe situatie en opeens werden de twee mannen smoooooooooooorverliefd op elkaar. Chai en Taco zijn het nieuwe liefdesduo en Uk (de ex van Taco) hangt er een beetje bij.

Er is geen sprake van dat ik een van mijn pieten weg doe, dus zoek ik uitbreiding. Maar aangezien mijn pieten allemaal biseksueel zijn weet ik niet precies of het nu het verstandigst is om voor een bepaald geslacht te gaan.

Wie kan me van een verstandig advies voorzien?

Sanne

Ik zou in jouw situatie voor een popje gaan. Ik denk dat anders met 3 mannen de mannen haantjes gedrag zullen vertonen. Hier zie ik dat ook af en toe dat de mannetjes een klein beetje agressief naar elkaar zijn als er een te dicht bij het popje van de ander komt ;)

lovesbudgies

Ik zou proberen een parkietje te vinden dat qua karakter heel goed bij Uk past, zodat Uk een nieuw maatje heeft.
Desnoods kan je vragen of je het gekochte parkietje eerst een paar dagen mag 'uitproberen', dan klinkt cru, maar
het gaat hier om een maatje voor Uk, en dan moet je dus wel proberen of het wel klikt, klikt het niet dan wordt geen
van beide parkieten gelukkig.
Mijn ervaring is dat je binnen een paar dagen wel ziet of het klikt of dat het nooit meer wat word.
Of dat parkietje een pop of een man is maakt vrij weinig uit, al vinden poppen elkaar niet zo snel heel lief.
Voor Uk zou ik dus zelf gaan voor een man, maar dan moet je er wel zeker van zijn dat die 2 overige mannen
bij elkaar blijven, dus dat als die last krijgen van hun hormoontjes, ze niet voor Uk gaan, maar voor elkaar.