Rustig maken

Gestart door Two-Two, maart 31, 2010, 10:33:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Two-Two

hohoi mijn oarkiet kan soms er panisch reageren als ik met mijn hand de kooi in kom niet bang maar gewoon heel druk want hij komt gewoon op mijn band zitten enzo :-* maar hoe krijg ik hem rustiger hij heeft al een spiegeltje en een ladder maar wat zou ik nmog meer kunnen geven zodat ie wat rustiger wordt zodat ie gewoon wat meer komt kijken i.p.v springen ??? ::) geef wel even een reactie als je dit hebt gelezen

hillie

Misschien moet je het spiegeltje er uit halen want sommige parkietjes kunnen agresief daar van worden.
Is wel per parkiet verschillend.

Maar gewoon zo door gaan met je hand er in en het gedrag van je parkietje negeren.
Je parkiet moet door hebben dat je hand niet eng is.
Met heel veel geduld kom je er wel.

Pietje123

Zo deed mijn parkietje ook in het begin. Je moet gewoon wat trosgierst op je hand doen en je hand in de kooi steken. Niet achter hem aanjagen, dat deed ik eerst wel maar dan maak je hem eigenlijk alleen maar bang, maar gewoon je hand stilhouden net zolang totdat hij naar je toekomt en gewoon enorm veel geduld hebben.
Succes ermee!

lovesbudgies

Citeerwat zou ik nmog meer kunnen geven zodat ie wat rustiger wordt

Niets, je moet hem gewoon tam maken. En parkietjes zijn van nature drukke beestjes.
Wat je hem verder nog moet geven in zijn kooi is beschreven in je andere topic 'Vermaak'.

Het is handig je goed in te lezen in parkieten, lees eens een aantal boeken en sites door over grasparkieten, zo leer je
al heel veel over hun gedrag, ook met de zoekfunctie is in de oudere topics heel veel informatie te vinden.
Daarnaast wil ik je vragen op je spelling te letten, en op het gebruik van leestekens, je berichtjes worden anders moeilijk te volgen.
Zinnen als 'reageer alstublieft' hebben weinig nut en kun je beter achterwege laten, als iemand een antwoord
op jou vraag weet, zal hij of zij vanzelf reageren.

Op deze vraag valt niet echt een antwoord te geven, of jou parkietje is nog niet tam genoeg en dus bang, of hij is gewoon
lekker druk, zoals alle jonge parkietjes. Vandaar dat op dit topic een slotje gaat.

Groetjes, Lovesbudgies

*Klik*