Kleur veertjes van parkiet van onder,...

Gestart door NickyRose, april 03, 2010, 23:27:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

NickyRose

Ik zat laatst op msn wat te filosoferen met iemand over de veertjes van grasjes en de kleur ervan,...
En het viel ons op dat aan de onderkant op het buikje, rond het poepgaatje de veertjes altijd wit zijn,...
Heeft iemand daar een logische verklaring voor...?

Tss, heeft die iemand geen naam, M*kuch*?  :-\
Gr. Lisanne

Helena

#1
Ja nou je het zegt, dat viel mij ook al op, juist omdat ik kort geleden grasjes ondersteboven heb gefotografeerd.
Zou daar een logische verklaring voor zijn ????







Parkieten-Freak

#2
Mag ik een gokje wagen?  :)
De witte veertjes rond de cloaca zijn geen echte dekveertjes, eerder donsveertjes.
Dekveren zijn veel stugger dan de zachte witte donsveertjes. Die stugheid bemoeilijkt de paring en de "afvoer" van de uitwerpselen.
Prachtige foto's trouwens, Hélène!


Petr@

Vind wel leuk dat dit gevraagd wordt want dit vroeg ik me ook al een tijdje af. Wat bij Lola valt het ook echt op de witte veertjes aan de onderkant en vooral als ze weer eens onderste boven.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Helena

Citaat van: Parkieten-Freak op april 04, 2010, 02:15:38
Mag ik een gokje wagen?  :)
De witte veertjes rond de cloaca zijn geen echte dekveertjes, eerder donsveertjes.
Dekveren zijn veel stugger dan de zachte witte donsveertjes. Die stugheid bemoeilijkt de paring en de "afvoer" van de uitwerpselen.
Prachtige foto's trouwens, Hélène!


Klinkt zeer aannemelijk en de dons veertjes zijn meestal wit toch ?
Tja voor een lekker blaadje andijvie willen mijn fotomodelletjes wel even op hun kop hangen en ik was reuze blij te zien hoe mooi schoon hun poepgaatjes waren.  :) ;D

NickyRose

Ja, het onder 'vacht' of dons is overal op het lijfje wit.
Dus dat daar geen dek veertjes met kleur zitten is gewoon een praktisch iets, eigenlijk heel logisch, wat zit de natuur toch mooi in elkaar!

En dan maar zeggen dat dat per ongeluk ontstaan is,.... ::)