Vermaak

Gestart door Two-Two, april 01, 2010, 19:56:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Two-Two

Hallo, ja ik ben er weer met nog een vraag, en dat is niet de laatste. :P
Binnekort komt mijn parkiet Twixter weer thuis (hij staat bij mijn vader in de winter) maar toen bedacht ik opeens hoe kan ik hem het best vermaken als ik er niet ben...
Hij heeft al een spiegeltje maar ik ga dat alleen ophangen als ik er niet ben. Ook heeft ie een ladder voor de rest niks want hij bijt zijn eigen stokjes kapot. Dus hoe kan ik hem verder vermaken als ik er niet ben. Want als ik er ben krijgt ie alle aandacht :-* ::)

Bericht leesbaarder gemaakt. Bij deze wil ik je vragen te letten op je spelling, en het gebruik van leestekens. Dat maakt je berichtjes een stuk makkelijker om te lezen. Alvast bedankt! Gr. Lovesbudgies

Sjaakie

#1
Er zijn zoveel leuke speeltjes te koop in de dierenwinkel. Ik heb 5 metalen ringen met in elke ring een gekleurd belletje. En een speeltje met veertjes, touw en belletjes. Helemaal leuk!
Je moet echt naar een winkel gaan om te zien wat er allemaal is  :)

Succes met uitzoeken!

Groetjes
Melinda

Kijk uit met het zelf maken van dingen omdat parkietjes daar eventueel in verstrikt kunnen raken. Op het forum is daar al eens eerder over geschreven, moet je maar eens even naar op zoek gaan (er zijn ook dingetjes die wel geschikt zijn om zelf te maken) 

Succes!

Berichtjes samengevoegd. Gr. Lovesbudgies

Two-Two

#2
Ja dat snap ik, maar toch bedankt. Soms zeggen mensen ook dat ze de radio aan laten, helpt dit echt? (en gaan ze daar ook sneller van leren praten?)

lovesbudgies

Hoi Two-Two,

het ligt eraan hoelang jij weg bent. Ben je de hele dag (of een groot gedeelte van de dag) niet thuis, dan is het enige goede wat je kunt doen, een
maatje voor je parkietje kopen.

Verder zou het handig zijn je eens goed in te lezen in het gedrag van grasparkieten. Grasparkietjes zien hun speeltjes namelijk als een soort
vriendjes, en ze vinden het niet prettig als je die steeds uit hun kooi haalt. Mocht je dus een spiegeltje in zijn kooi hangen, laat die dan
gewoon altijd hangen.
Hang daarnaast speeltjes in zijn kooi die je kan kopen bij de dierenwinkel.
Parkietjes vermaken zich graag met spelen, eten en knagen. Het kapot bijten van zijn zitstokken is dus voor hem een fijn tijdverdrijf,
dat je nu hebt weggehaald, niet zo leuk natuurlijk!
Geef hem dus verse takken van een fruitboom of een knotwilg als zitstok, daar kan hij lekker aan knagen. Je kan daar ook wat sisaltouw bij
hangen, en een bosje ongeverfde raffia, dat vinden ze vaak ook heel leuk. Een bio-box is ook leuk tijdverdrijf.

Parkieten houden niet van doodse stilte om zich heen, het geluid van een radio kan dus helpen hen wat meer op hun gemak te laten voelen.
Het zal ze alleen niet vermaken, want het is voor hen louter geluid.

Al met al, leuke speeltjes en genoeg knaagmogelijkheden geven hem genoeg te doen als jij eventjes weg bent, maar mocht je de hele dag
niet thuis zijn, dan is een vriendje de beste oplossing.

Two-Two

oke bedankt voor de tip en ik ben niet zo lang wweg ofverdag en hij heeft wel een vriendje alleen die staat in een andere kooi omdat als ze samen in 1kooi gaan valt ie hem aan :( dus ze vliegen soms wel samn en dat gaat dan weer wel goed maar als ie weer naar huis komt ga ik zorgen dat ze elkaar weer regelmatig kunnen zien :P en bedankt voor tips ;D