vogelbadje hoeveel water?

Gestart door zakmetmoes, maart 29, 2010, 15:11:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

zakmetmoes

hallo,
ik heb een vraag. ik heb een vogelbadje maar ik heb geen idee hoeveel (lauw) water ik erin moet doen.
weet iemand hoeveel water erin moet?

hillie

Ik doe er meestal een klein laagje er in.
Dus hem niet helemaal vol.

Maar moet er bij zeggen ze baderen er bij ons er niet in.

lovesbudgies

Een halve centimeter ongeveer. Tenminste, dat doe ik erin.

zakmetmoes

bedankt ik ga het gelijk proberen, ookal verwacht ik niet direct dat hij gaat baden.
hebben jullie hem altijd aan de kooi vast of zetten jullie hem een paar keer per week neer?

Two-Two

bij mijn voerige oarkiet duurde het lang voordat ze er in ging maar ik bleef er liever altijd bij omdat je nooit weet wat er kan gebeuren en als dat ding dan valt ben je er bij en kkan je ingrijpen.

lovesbudgies

Ik ben het met Two-Two eens, hang het badje bijvoorbeeld elke ochtend een uurtje op.

countrysmiley

Bij mij hangen ze de hele dag aan de kooi. Ik doe ongeveer 1 cm water erin en ze vinden het heerlijk. Wel elke dag het water verversen

lovesbudgies

CiteerBij mij hangen ze de hele dag aan de kooi. Ik doe ongeveer 1 cm water erin en ze vinden het heerlijk. Wel elke dag het water verversen

Dat kan je eigenlijk beter niet doen, parkietjes mogen -vooral in de koudere jaargetijden- alleen 's ochtends en vroeg in de middag badderen,
anders kan het gebeuren dat ze nog nat of vochtig zijn als ze gaan slapen/soezen, en dan vatten ze kou.
Haal het badje dus in de middag van de kooi.

belan

kan je ook gewoon een diep schaaltje met water doen dat ze daarin ze maar baden

lovesbudgies

Ja dat kan. Ook daarin een 1/0,5 centimeter lauw water doen.

En er zijn nog meer manieren om je vogeltje een badje aan te bieden, maar dat is allemaal makkelijk te vinden met de zoekfunctie.  ;)