Bange parkiet :o

Gestart door Angelique, maart 28, 2010, 10:48:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angelique

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, ik heb nu 3 weken een jonge parkiet, nu ongeveer een week of 8/9 oud.
eerst wende hij goed, kwam op mijn vinger zitten enz enz, en als hij nu uit de kooi is lijkt het wel of hij gaat hyperventileren, zijn borstkast gaat heftig  op en neer en en zijn bek open en dicht zonder dat er geluid uit komt.
Kan iemand mij vertellen wat dit is en hoe ik hier op moet reageren.
Als hij zo reageerd zet ik hem maar weer terug in de kooi en dan gaat alles weer prima en is er niks aan de hand, maar zo komt hij steeds korter uit de kooi en reageerd hij steeds sneller zo heftig.
Als hij in de kooi zit, zit hij vrolijk te praten en te fluiten... ??? maar zodra hij uit de kooi is is het zo eng..
ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee,

groetjes en alvast bedankt
angelique

pbos

Ik denk dat je parkietje nog een beetje moet wennen buiten de kooi. Alles is natuurlijk groot en nieuw en eng. Zijn kooi is vertrouwd en nu mag hij opeens los in de kamer. Ook moet je parkietje nog conditie krijgen. Zoveel vliegervaring hebben ze natuurlijk niet als ze uit het blok komen. Ik zou zeggen: haal je parkietje er gewoon elke dag uit en je zult merken dat het snel beter gaat.

Succes, Peter

Angelique

Nou het schiet niet echt op met kees, als ik hem nu uit zijn kooi haal, gaat hij bijten, het lukt me niet om het tam te krijgen heb ik het idee.
Hij is hier nu een maandje en doe nu gewoon de kooi open, hang er wat trosgierst voor en hij doet er helemaal niks mee, had niet verwacht dat het zo moeilijk zou zijn ???....
Heeft iemand nog tips.
Als hij nu wel uit zijn kooi is, moet ik hem dan laten gaan, of moet ik bij hem in de buurt blijven?

ik hoor graag van jullie

groetjes en alvast bedankt
angelique

pbos

Het tam maken van een parkietje kost veel tijd en geduld. Nu is het wel afhankelijk van het karakter van het vogeltje. De een is na een week tam en de ander doet er drie maanden over. Gewoon kleine stapjes blijven nemen en als het even niet lukt ga je een stapje terug.
Wat betreft het bijten: parkietjes komen in de puberteit als ze ongeveer drie maanden oud zijn en dit duurt tot ongeveer een jaar. Het kan gebeuren dat sommige parkietjes dan wat gaan bijten, het beste kun je dit negeren. Als je er op reageert gaat ie het leuk vinden en zal het dan blijven doen.
Wat je buiten de kooi doet is aan jezelf. Je kunt je parkietje de eerste tijd lekker zijn gang laten gaan en de kamer ontdekken. Je kunt ook vanaf het begin buiten de kooi bezig gaan met hem. Dit is bijvoorbeeld handig wanneer je hem graag wilt leren waar hij wel en niet mag zitten.