Één of twee parkietjes aanschaffen?

Gestart door Shr, maart 27, 2010, 13:07:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shr

Hallo iedereen,

Na tijden wikken en wegen wil ik graag een grasparkiet kopen ( had er vroeger namelijk ook 1 en vind het leuke beesten )
Maar tegenwoordig werk ik fulltime dus ik vraag me af of het dan wel verstandig is om er 1 te kopen want ik heb dan namelijk alleen in de avond tijd voor het beestje en ik weet dat ze dan eenzaam kunnen worden.
Is het dan beter om er 2 te kopen? hoorde namelijk wel dat het moeilijker is om ze tam te krijgen dan.
Alvast bedankt voor de tips  :) en leuk forum trouwens, veel nuttige informatie.

Stefan.

Topictitel aangepast. Gr. Lovesbudgies

Wouter

Het lijkt me inderdaad verstandig om er 2 te kopen.
Het kan wat langer duren om ze tam te krijgen, maar dit ligt aan het karakter van de parkietjes en de hoeveelheid tijd die jij eraan besteedt.
Je hebt voor het tam maken altijd een flinke dosis geduld nodig. Mijn eerste parkiet was binnen een week tam, bij mijn tweede duurde het 3 maanden voordat ze echt tam was. Mijn derde parkiet zal ik nooit echt tam krijgen, deze is daar veel te ondeugend voor. Elke parkiet heeft een eigen karakter en dat is te merken ook.

Groetjes, Wouter

lovesbudgies

Inderdaad 2 parkietjes kopen, Stefan!

Kijk eens of je ergens een leuk koppeltje kan krijgen, dan weet je zeker dat het klikt tussen die twee, en dat ze het dus
leuk hebben in de tijd dat jij weg bent.
Regelmatig zijn er koppeltjes te koop op marktplaats of fora's die zelfs al een beetje tam zijn. Misschien zal het even duren
voordat je die tegenkomt, maar aangezien parkietjes wel 15 jaar kunnen worden, is een paar weekjes extra zoeken niet zo lang.

Shr

Bedankt voor de reacties  ;) ik zal op zoek gaan naar een koppeltje dan, en inderdaad een paar weken extra wachten is niet zo erg.
Zijn er nog handige tips bij het tam maken als je er 2 tegelijk neemt? En ik neem aan dat je ze niet bij een dierenwinkel moet gaan halen of iets dergelijks.

lovesbudgies

Ik zie dat je in Den Haag woont, je zou eventueel bij de dierenambulance even kunnen informeren of zij nog een koppeltje hebben.
Verder vind ik het prikbord van een forum ook altijd handig, daar staan regelmatig koppeltjes.

Niet elke dierenwinkel is slecht, maar toch zitten de meeste parkietjes bij een dierenwinkel in te kleine kooitjes, met teveel op elkaar,
en zonder afleiding. Bedenk dat je de verkoop van parkietjes in een dierenwinkel stimuleert met jou eigen koop.
Een kweker is trouwens ook niet altijd goed, je moet echt zelf per kweker kijken hoe de parkietjes erbij zitten.
Koop in ieder geval geen koppeltje uit een volière, die zullen niet gelukkig worden in een kooitje. (of het deurtje moet altijd open staan)
In Den Haag zijn ook veel hobby-kwekers, mensen die op kleine schaal kweken en kunnen kijken of er zich al koppeltjes
beginnen te vormen onder de baby's.

Tam maken van 2 tegelijk gaat in principe hetzelfde als met een.