hoge of brede kooi??

Gestart door Robin en Nickey, maart 26, 2010, 19:50:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robin en Nickey

Hoi,

In de aanloop naar de komst van Robin en Nickey ben ik aan het rond kijken voor een nieuwe kooi. De ene die ik had bleek helaas prullenbak waardig en achteraf eigenlijk ook niet geschikt voor grasparkieten en de andere die ik nu nog heb staan vind ik zelf te klein voor 2 grasparkietjes. Ondertussen ben ik al diverse winkels in gelopen en ook weer uit zonder kooi omdat ik naar mijn mening nog niet de juiste kooi (met toch ook wel nog een schappelijke prijs..) ben tegen gekomen.

Nu kwam ik oa via hier en een ander forum de hagen vision kooien tegen en dat lijkt me wel wat maar nu twijfel ik eigenlijk tussen 2 modellen>> tussen de Lo1 en de Mo2 ofwel tussen een brede kooi (Lo1 is 75 cm breed en 55 cm hoog) of een hoge kooi (Mo2 is 60 cm breed en 88 cm hoog). Wat zou voor een grasparkiet nu het fijnste wezen??

Vind het maar lastig kiezen tussen al die kooien.... de parkietenboom was toch een stuk makkelijker te maken (die staat dus ook al in de woonkamer)

Groetjes!

lovesbudgies

Parkietjes zitten graag zo hoog mogelijk, dus is het voor hen het fijnste om op die hoge plek de meeste ruimte te hebben.
Een brede kooi is dus altijd beter dan een hoge kooi.
Het beste kun je dus de L01 nemen, of de L02.

Er zijn veel kooien om uit te kiezen, zolang de kooi maar groot genoeg is en de tralie-afstand niet groter dan 1 cm is het meestal wel goed.

Robin en Nickey

Dan ga ik denk ik toch maar voor de Lo1. Vermoed dat de Lo2 toch wel heel erg groot gaat wezen voor maar 2 grasjes en ligt eigenlijk ook boven hetgeen ik qua budget in gedachten had.