Twee nieuwe parkieten

Gestart door Michelle97, maart 22, 2010, 14:16:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michelle97

Het is me gelukt! Ik heb me ouders op 21 maart overgehaalt dat ik 2 nieuwe parkieten mocht.
We waren toevallig bij mijn oom die ook veel Gouldmedines heeft en hij wist een adres , we gingen kijken en heb nu dus 2 nieuwe vogels!
Het zijn nog erg jonge van 5 tot 6 weken en zeker man en vrouw.Ik wist direct door het geschreeuw welke
de vrouw al was en door het neusje ;)
Ik ben mega blij en heb ze een dag ;D maar nu een probleempje , ik heb natuurlijk al 2 vogels:
Tommy - man - ong 13jaar
Elmo - pop - ong 2 tot 3 jaar.
Maar tommy doet ze niks kwaad en heeft NOG NOOIT een vogel gebeten of pijn gedaan met opzet maar elmo pikt elke x naar de jongen als ze dr kans heeft. Ze pikt meer naar het vrouwtje , en als 1 van de 2
dichterbij komt gaat ze al schreeuwen dat ze niet mogen komen.
Kan het zijn dat ze denkt dat het vrouwtje bij Tommy wilt komen? want elmo en tommy zijn een stel :P
En nog een vraag
Me zusje mocht er ook 1 , die gaat op dr kamer het is ook een baby van 5 tot 6 weken , een man.Maar die zit nu alleen wat ik wel zielig vind. Gaat dit goed komen want hij staat nu op mijn kamer als wij naar school zijn.Maar dan zit hij dus alleen in een kooi naast de andere 4 wat te schreeuwen naar ze.

xx

titel gewijzigd, berichten samengevoegd.
gr pf

Michelle97

Sinds 22-3 heb ik dus 2nieuwe ;D
Zeker weten een pop en man maar weet helaas niet welke.
Dus hier fotos , als jullie het weten , ik hoor het heel graag

Van de middelste moet ik weten wat het is als jullie het kunnen zien ::)


En deze spreekt voor zich , misschien slecht te zien , maar is zonder flits gedaan ::)

hillie

is een popje

Want de andere 2 zijn duidelijk mannetjes (maar dat wist je al) ;)

pbos

Het vogeltje in het schommeltje is volgens mij een popje en de ander op de eerste foto vind ik ook veel van een popje hebben! Kan me vergissen, maar ik denk dat je twee popjes hebt!

Sjaakie

Ik ben absoluut geen expert, maar de middelste is exact hetzelfde vogelte (kleurslag) als de parkiet van mijn broer en die zag er zo ook uit toen hij klein was en is toch echt een mannetje.

Voor zover ik ooit heb begrepen is dat nou net een kleurslag waarbij het moeilijk te zien is.
Hier een fotootje van 7 weken oud en van nu.

Na het plaatsen van de foto's zie ik wel dat die van mijn broer bij 7 weken oud een veel rozere neusdop heeft dan die van jou, misschien is de lichtere kleur op jongere leeftijd toch meer kenmerkend voor een popje.

Nogmaals ik ben geen expert, maar omdat het een soortgelijke kleurslag is wilde ik het je toch laten weten (zien).
Veel plezier met je nieuwe vriendjes.

Groetjes Melinda

[verwijderd door de beheerder]

Petr@

De middelste een mooi mannetje.
En op de schommel een pop.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

joopie en mutz

Ik denk ook dat de middelste een mooi mannetje is :D

lovesbudgies

1e foto: man, man, pop.
2e foto: pop

Michelle97

vandaag , wou de blauwe op de gele haar/zijn rug gaan zitten :-X
en ook wou de blauwe de gele voeren
dus ik weet het nog niet ???

lovesbudgies

Dat betekend nog niet dat het gele vogeltje dan een pop is, mannen kunnen elkaar ook voeren en zelfs met elkaar 'paren'.