Vocht in de luchtzakken.

Gestart door Idske, januari 24, 2007, 12:40:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Fijn! Maar van haar hoeft het gepiep dus nog niet helemaal over te zijn?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Idske

Nee dit is goed zo. Maar ik bewaar de ab gewoon, is houdbaar tot ergens 2008. Mocht het terugkomen begin ik weer met ab toe te dienen.

Wat ik haar vertelde over hoe ik hem zag qua conditie enzo en dat het nauwelijks tot heel weinig meer aanwezig was, is blijkbaar goed genoeg. Ik zie zelf ook dat hij met sprongen vooruit is gegaan, zat met open mond te kijken toen Coco de eerste keer zo snel en zoveel rondjes achter elkaar vloog.

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Parkieten-Freak

#62
Op verzoek van Idske gaat dit topic weer open.

En om bovenstaande reden het topic verplaatst van "Archief ziekten" naar "Ziekten". Het is niet namelijk mogelijk te reageren op archieftopics ;) Gr. Ingrid


Idske

Bedankt voor het openen en verplaatsen mensen!  ;D Jullie zijn super!


Ik heb het topic weer aangehaald om het volgende:

Patrick riep me vanmorgen of ik even bij Coco wilde komen kijken.

Het was direct duidelijk dat hij absoluut niet goed te pas was, had niet gegeten en zat heel erg te staartwippen. De laatste drie dagen zat hij sowiezo al veel te dutten. We hadden eerst een andere verplichting, nadien heb ik contact gehad met de dierenarts. Gelukkig mochten we direct nog diezelfde middag komen. Wel even eerst telefonisch overleg gehad, ivm stress van reizen. We mochten toch heen, de dierenarts gaf direct aan dat het goed was dat we gekomen waren, tevens dat we er op tijd bij waren. Coco is zeer verkouden, en heel erg benauwd. We hebben antibiotica en nog een goedje meegekregen voor door het drinkwater. Tevens zei de dokter, ik vraag me toch eerlijk gezegd af of dat goed is, dat we ook moesten stomen. Dus Coco in de badkamer en dan de warme kraan open zetten.
Ik vraag me af of dit goed is, want zogauw hij die badkamer verlaat is het weer een stuk kouder plus dat ons huis vrij tochtig is.
Moeten we dit doen ja of nee? LB heeft me goede tips gegeven betreft warmtelampen, mijn moeder heeft er nog eentje, dus dat sowiezo gaan we doen. Vanmiddag dat we thuis waren had hij ineens een opleving, kan zoiets zo snel gaan? Ik heb wat water wat al gemengd was een beetje met voer gegeven. Daarvan heeft hij goed gegeten.

Coco is ook in het verleden om vocht achter de longen en staartwippen al een paar keer bij de DA geweest.
Mijn verhaal zal mss wat warrig overkomen, mocht het niet duidelijk zijn lees ik het graag.

Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Idske

Even een update:

Het is wel heel snel vooruit gegaan, sinds vandaag is Coco behoorlijk opgeknapt, het is niet meer dat stille ziekige vogeltje van gisterenmorgen!  ;D En dat al alleen door dat mengseltje in het water!
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Parkieten-Freak

Zo, het is een goed teken dat hij zo snel vooruit gaat Idske!

Wat betreft de hete stoom in de badkamer: het lijkt me geen probleem, maar zorg wel dat Coco nadien in een warme ruimte staat.
Beterschap met je ventje!


lovesbudgies

Wat fijn dat het al beter gaat!

Mij lijkt stomen ook juist goed, en daarna lekker onder de warmtelamp, zodat hij op kan drogen (hij zal toch vochtig worden).

Idske

Bedankt voor de reacties allen!

Coco vind de warmtelamp erg lekker, tevens is het staartwippen een heel stuk minder geworden! Hij eet en kletst weer net zoveel als hij deed. De medicijnen gaan uiteraard door tot ze op zijn, ik was echt even bang, maar denk wel dat hij zal gaan herstellen.  :)
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Mars

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

Dat klinkt goed hoor!  ;D
Zet 'm op Coco!  ;)


Idske

Gisteren heeft Coco de laatste ab gehad. Het staartwippen is minimaal geworden, nog heel ietsje aanwezig, moet ik de dokter nog verzoeken om nog een kuur of is dat te snel achter elkaar?
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Mars

Als je het niet helemaal vertrouwt, kun je beter nu meteen een extra kuur doen, dan bijvoorbeeld over een week.
Maar... Je hebt nu al best lang AB gegeven, dus ik zou zeggen dat het tijd is voor wat rust voor Coco. Tenzij je er echt geen goed gevoel over hebt.

En je weet het he? Mama's voelen uitstekend aan wat goed voor hun kindjes is.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Idske

Jup het heeft drie weken geduurd die kuur. Ik heb hem gisteravond nog even bekeken en hij zat wel erg lekker in zijn vel. Mss is appelazijn nu iets waar ik mee verder kan gaan denk ik.  :)
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Kleintjes

Blij te zien dat alles nu weer rustig is en dat 't stukken beter gaat :D
Had eerder niet gereageerd omdat ik misschien iets TE enthousiast kon zijn ^^ Je kent me wel ;)

Wat 'n ziekeboeg overal. Bijna overal is wel iets aan de hand ;)
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mars

Ja, appelazijn geven lijkt me prima.
En verder goed in de gaten houden.

En inderdaad overal is wel wat aan de hand.. ik heb een domme vogel die perse wil broeden (Jimmetje) :-X

Sterkte meiden, we duimen voor jullie!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Idske

Hoihoi,

We zijn nu een paar weken verder en het gaat nu de goede kant op met Coco. Wel was er weer een ab kuur nodig, na overleg met de da kon Patrick direct een nieuwe kuur meenemen. Hij zat toch weer ontzettend te staartwippen en te hijgen bij het ademen.

Gelukkig slaat de kuur aan!

Tevens heeft hij nu gezelschap van twee kanariepietjes die we onverwacht moesten opvangen dus hij vermaakt zich weer prima en zit goed in de veren. :)
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!