Schoonmaken

Gestart door Vlo&Fladder, september 12, 2005, 09:50:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlo&Fladder

Hoi hoi,

weer even twee vraagjes van mijn kant.
Als jullie je kooit schoonmaken, waarmee doen jullie het dan? Ik zelf gebruik alleen water en Sparkling Hutch (gekregen in de dierenwinkel).  

En hoe vaak maken jullie de kooi schoon?
Ik 2x per week. Ze zijn heel makkelijk ze poepen op 1 plek. En dat is hun favoriete plek.

Liefs Denise

Chantalleke

Hi Denise,

Zelf maak ik 1 keer in de week alleen de bodem en stokjes schoon en 1 keer per week héél de kooi. Eerst deed ik dit gewoon met goed warm water en een klein drupje groene zeep. Tegenwoordig gebruik ik een iniminidruppeltje dethol en heet water (omdat mijn vriendjes heel ziek waren en ik de kooi moest ontsmetten, daarna ben ik het gewoon maar blijven gebruiken) Ik spoel wel alles na met alleen maar water.

Als ik zie dat ze toch iets heel vies hebben gemaakt pak ik gewoon een doekje met water om tussendoor de ergste viezigheid weg te halen.

Dat sparkling hutch lijkt wel op het spul dat ik vroeger wel eens grbuikte om de kooi van mijn ratten schoon te maken. Toen ben ik uiteindelijk ook gewoon op groene zeep overgestapt. Werkt net zo goed. Maar dus wel altijd goed naspoelen!

Groetjes,
Chantal

esther

#2
Ik zet de hele kooi in de tuin, de onderbak gooi ik leeg en ik giet er warm/lauw water in met een beetje afwasmiddel, ik borstel het schoon en met de tuinslang spuit ik hem helemaal goed af.

De kooi zelf (tralies) spuit ik ook af met water en verwijder vuil met een borstel.

Ik verschoon de kooi zo'n 1x per week, maar dat komt omdat ze erg veel losvliegen en daardoor weinig in de kooi zijn.Maar anders zou de kooi vaker worden schoongemaakt.

Groetjes Esther

Sonja

Hoi Denise,

De bodem van de kooi, en de stokken maak ik twee keer per week schoon, de voer- en drinkbakjes iedere dag.
Eens per week krijgt de hele kooi een grondige schoonmaakbeurt.
Ik doe dit met een sopje van afwasmiddel, en spoel alles daarna heel goed af met warm water.
Dit gaat heel erg goed. ;)

Groetjes, Sonja.

noeltje

ik maak 1 keer per week de la met schelpenzand schoon en 2 keer per weer de rest van de onderbak..  maar de stokjes maak ik nooit schoon.  hij poept er ook niet op

Safrena

#5
Hoi

Hier wordt mijn meisjes hun huisje iedere week met afwasmiddel en heet water helemaal schoongemaakt tot zitstokjes en speetjes toe. Ook de speeltjes in hun speeltuin en parkietenboompje ;)
Dagelijks worden eet en drinkbakjes gereinigd en ververst alsook de spiegeltjes, zitstokjes en speeltjes worden dagelijks nagekeken en indien nodig even schoongemaakt

Citeerik maak 1 keer per week de la met schelpenzand schoon en 2 keer per weer de rest van de onderbak..  maar de stokjes maak ik nooit schoon.  hij poept er ook niet op
[snapback]13243[/snapback]

Hey noeltje

ook de zitstokje moeten minstens een keer per week schoon gemaakt worden ook al hangt er geen poep op ;)

vele groetjes

noeltje

hoezo ??  hij is gewoon goed en is niet ziek..  en hij slaapt en eet alleen in zijn kooi..  hij is bijna de hele dag lekker uit zijn kooi  ?? :blink:

Safrena

#7
Citeerhoezo ??  hij is gewoon goed en is niet ziek..  en hij slaapt en eet alleen in zijn kooi..  hij is bijna de hele dag lekker uit zijn kooi  ?? :blink:
[snapback]13254[/snapback]


Hey noeltje

hier zijn mijn meisjes ook niet ziek en vliegen ze vrijwel een hele dag vrij.
En toch worden de zitstokken gereinigd omdat er daar, zelfs al gebruiken ze de zitstokken niet vaak, ook bacteriën op komen  en dus om deze reden ook gereinigd moeten worden ;)

vele groetjes